Ford si rád připomíná své úspěchy v rally speciálními edicemi svých modelů. Tentokrát došlo i na samotný model ST.
Hned dvě speciální edice představil Ford u svého modelu Focus. Tou méně zajímavou je WRC-S. Jde o poměrně sériový model s turbodieselovým dvoulitrem pod kapotou. Ten dává výkon 136 koní a nebyly na něm učiněny žádné změny. Veškerá nesériovost spočívá v upraveném odpružení a osmnáctipalcových kolech.
Menší úpravy proběhly i v interiéru, kde se změnil povrch pedálů, které jsou nyní aluminiové. Sedadla obklopila kůže a aby se nezapomnělo na to, že jde o jeden z 666 vyrobených kusů, bude v autě i plaketka s podpisem Marcuse Grönholma.
Mnohem zajímavější je speciální edice odvozená od Focusu ST. Jmenuje se 525, což jsem, pravda, trochu nepochopil. Výkon pětiválce o objemu 2,5 litru je 225 koní. Vyrobeno bude pouhých 150 kusů, takže tohle také není to správné číslo.
K dispozici bude jen černá barva, dle Henryho Forda ta jediná správná. Bude doplněna šedými ozdobami. V interiéru najdeme kůži, Alcantru, přístrojová deska bude doplněna o jiné detaily.
A to nejlepší je to, že Focus ST právě prošel redakčním testem. Na výsledek se samozřejmě můžete těšit zanedlouho, již nyní si však můžete přečíst pár prvních dojmů v našem nově otevřeném fóru a to zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.