Ford si rád připomíná své úspěchy v rally speciálními edicemi svých modelů. Tentokrát došlo i na samotný model ST.
Hned dvě speciální edice představil Ford u svého modelu Focus. Tou méně zajímavou je WRC-S. Jde o poměrně sériový model s turbodieselovým dvoulitrem pod kapotou. Ten dává výkon 136 koní a nebyly na něm učiněny žádné změny. Veškerá nesériovost spočívá v upraveném odpružení a osmnáctipalcových kolech.
Menší úpravy proběhly i v interiéru, kde se změnil povrch pedálů, které jsou nyní aluminiové. Sedadla obklopila kůže a aby se nezapomnělo na to, že jde o jeden z 666 vyrobených kusů, bude v autě i plaketka s podpisem Marcuse Grönholma.
Mnohem zajímavější je speciální edice odvozená od Focusu ST. Jmenuje se 525, což jsem, pravda, trochu nepochopil. Výkon pětiválce o objemu 2,5 litru je 225 koní. Vyrobeno bude pouhých 150 kusů, takže tohle také není to správné číslo.
K dispozici bude jen černá barva, dle Henryho Forda ta jediná správná. Bude doplněna šedými ozdobami. V interiéru najdeme kůži, Alcantru, přístrojová deska bude doplněna o jiné detaily.
A to nejlepší je to, že Focus ST právě prošel redakčním testem. Na výsledek se samozřejmě můžete těšit zanedlouho, již nyní si však můžete přečíst pár prvních dojmů v našem nově otevřeném fóru a to zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.