Když se střetne na dálnici zvěr s koly vašeho vozu, nevěstí toto spojení nic pěkného. Dobrý řidič ví, že musí být na silnici i dálnici ostražitý, že se proti němu kdykoliv může nečekaně objevit překážka.
Na králíky nebo i větší zvířata jsme si už zvykli, ale co když se proti vám postaví stádo divokých prasat. Nevěříte? To byste ale měli, protože přesně toto se stalo řidiči, který jel po dálnici Praha - Brno poblíž Mirošovic. Případ znovu rozpoutal debatu o nedostatečném ohraničení dálnic, které by tak zabránilo tomu, aby se zvěř dostala na silnici.
Řidič, který se dostal do střetu se stádem prasat měl štěstí – přežil. Dospělé divoké prase může totiž vážit až 300 kg. Stejné štěstí neměli dva řidiči, kteří se stali součástí hromadné dopravní nehody v dubnu, kdy se jim do cesty postavilo stádo krav. Na místě byli mrtví. Jen letos tímto způsobem zemřelo už 5 lidí.
Ministerstvo dopravy se bude snažit co nejrychleji všechny dálnice oplotit. Jenže taková výstavba ochrany proti zvěři prodraží dálnici o miliony až miliardy korun. Proto se budou dálnice zabezpečovat postupně. V jakých časových intervalech zatím ale nikdo netuší. Přitom srážky se zvěří jsou nejčastější právě nyní – na podzim.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.