Když se střetne na dálnici zvěr s koly vašeho vozu, nevěstí toto spojení nic pěkného. Dobrý řidič ví, že musí být na silnici i dálnici ostražitý, že se proti němu kdykoliv může nečekaně objevit překážka.
Na králíky nebo i větší zvířata jsme si už zvykli, ale co když se proti vám postaví stádo divokých prasat. Nevěříte? To byste ale měli, protože přesně toto se stalo řidiči, který jel po dálnici Praha - Brno poblíž Mirošovic. Případ znovu rozpoutal debatu o nedostatečném ohraničení dálnic, které by tak zabránilo tomu, aby se zvěř dostala na silnici.
Řidič, který se dostal do střetu se stádem prasat měl štěstí – přežil. Dospělé divoké prase může totiž vážit až 300 kg. Stejné štěstí neměli dva řidiči, kteří se stali součástí hromadné dopravní nehody v dubnu, kdy se jim do cesty postavilo stádo krav. Na místě byli mrtví. Jen letos tímto způsobem zemřelo už 5 lidí.
Ministerstvo dopravy se bude snažit co nejrychleji všechny dálnice oplotit. Jenže taková výstavba ochrany proti zvěři prodraží dálnici o miliony až miliardy korun. Proto se budou dálnice zabezpečovat postupně. V jakých časových intervalech zatím ale nikdo netuší. Přitom srážky se zvěří jsou nejčastější právě nyní – na podzim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.