Možná to nebude trvat dlouho a lidé, kteří pracují jako obsluha čerpacích stanic, si budou muset hledat nové zaměstnání. V Průhonicích u Prahy byla otevřena první samoobslužná benzínka u nás.
Jmenuje se ,,Tank&Go" a funguje na stejném principu jako běžná čerpací stanice. Jediný rozdíl je v tom, že útratu nezaplatíte obsluze benzínky, ale tzv. tankomatu, který je obdobou bankomatu. K placení z tankomatu můžete použít běžnou platební kartu. Stejně jako v bankomatu nejdříve zadáte PIN, pak zvolíte jazyk a částku, za kterou chcete natankovat.
Teprve potom lze načerpat benzín ve stanovené částce. Pokud načerpáte míň, než jste zaplatili, bankomat odečte pouze částku za skutečné odebrané množství. Na závěr vám vytiskne daňový doklad.
Společnost W.A.G. minerální paliva, která provozuje samoobslužné benzínky u nás i v západních zemích, připravují další výstavbu čerpacích stanic tohoto typu. Ostatní distributorské sítě výstavbu takových benzínek zatím neplánují.
V současné době se totiž spíše zaměřují na modernizaci gastronomických a dalších služeb, které se bez obsluhy neobejdou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.