Možná to nebude trvat dlouho a lidé, kteří pracují jako obsluha čerpacích stanic, si budou muset hledat nové zaměstnání. V Průhonicích u Prahy byla otevřena první samoobslužná benzínka u nás.
Jmenuje se ,,Tank&Go" a funguje na stejném principu jako běžná čerpací stanice. Jediný rozdíl je v tom, že útratu nezaplatíte obsluze benzínky, ale tzv. tankomatu, který je obdobou bankomatu. K placení z tankomatu můžete použít běžnou platební kartu. Stejně jako v bankomatu nejdříve zadáte PIN, pak zvolíte jazyk a částku, za kterou chcete natankovat.
Teprve potom lze načerpat benzín ve stanovené částce. Pokud načerpáte míň, než jste zaplatili, bankomat odečte pouze částku za skutečné odebrané množství. Na závěr vám vytiskne daňový doklad.
Společnost W.A.G. minerální paliva, která provozuje samoobslužné benzínky u nás i v západních zemích, připravují další výstavbu čerpacích stanic tohoto typu. Ostatní distributorské sítě výstavbu takových benzínek zatím neplánují.
V současné době se totiž spíše zaměřují na modernizaci gastronomických a dalších služeb, které se bez obsluhy neobejdou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.