Britové provedli sociologický výzkum, který přinesl zajímavé zjištění. Polovina řidičů si povídá se svým vlastním automobilem jako s člověkem.
Pro většinu řidičů je vlastní auto mnohem víc, než jen dopravní prostředek. Je pro ně nejlepším přítelem nebo dokonce i zpovědníkem, kterému se svěřují se svými osobními i pracovními problémy.
Do průzkumu se zapojilo přes 2000 řidičů. Z tohoto počtu se 40% domnívá, že jejich ,,miláček“ má vlastní osobnost. A dokonce 19% řidičů bere ohledy na pocity svého auta.
Mezi řidiči, kteří mají citové pouto ke svému autu převažují ženy. Zajímavé je, že zatímco muži přistupují ke svému vozu jako k rovnocennému kamarádovi, ženy mají tendenci k automobilům přistupovat spíše jako k domácímu mazlíčkovi. Pětina dotázaných žen svému autu dokonce dala zvířecí jméno.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.