Tak a je to venku! Od 1. října je v prodeji nový Subaru Impreza. Jeho cena v základním modelu 1.5 R Aktive je 498 800 korun. A na co se můžeme za tyto peníze těšit?
Vedle pohonu všech kol bude součástí nového modelu i redukční převodovka (u ručně řazeného pětistupňového ústrojí), opěrky hlav vpředu, 6 airbagů, rádio s CD přehrávačem, audio vstupem pro připojení externího přehrávače, elektrické ovládání oken a to v předu i vzadu, automatická klimatizace, elektrické ovládání a sklápění vnějších zpětných zrcátek nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním a vyhřívaná sedadla.
Pokud připlatíte 60 000 korun navíc, dostanete motor 1.5 R Komfort. K tomuto modelu, mimo výše zmíněného, se těšte na měnič na 6 CD, 6 reproduktorů, ovládání rádia na volantu, kliky nebo kryty zrcátek v barvě vozu, přední mlhová světla nebo vyhřívání vnějších zpětných zrcátek.
K motorům 2.0R dostanete navíc stabilizační systém a asistent pro rozjezd do kopce.
Pokud si koupíte verzi N1, získáte odpočet DPH za 24 800 korun. Impreza je pak ale čtyřmístná. Za příplatek 40 tisíc korun získáte automatickou čtyřstupňovou převodovku pro dva menší čtyřválce, ale pak musíte počítat s tím, že přijdete o redukční převodovku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.