Je pro vás Corvetta pravým symbolem auta s motorem vepředu a spálenými pneumatikami vzadu? V tom případě pospěšte s koupí...
V posledních dnech se objevily dvě zajímavé informace ohledně příští generace Chevroletu Corvette s označením C7.
Ta první je o zásahu módy dvouspojkových převodovek i v USA. Právě další Corvette by měla dostat mimo tradičního manuálu i automatickou volbu. Dvouspojková automatizovaná převodovka se v současné době dostává pod kapotu mnoha modelů a vzhledem ke svým možnostem není divu, že bude nasazena i v tomto sporťáku. Dokáže totiž spojit dvě v jedno, umí řadit bleskurychle, ale zároveň i relativně komfortně, možnosti nastavení jsou tak širší než u klasického automatu.
Druhá zpráva se týká nasazení pohonu všech kol. Nedá se předpokládat že by se silnic vymizely klasické Corvetty pálící zadní gumy na počkání, pohon všech kol by však byl příjemným doplněním nabídky pro ty, kteří vyžadují místo driftování spíše přesnou a rychlou stopu.
Za dodavatele byla vybrána společnost Haldex ze Švédska, která dělala mimo jiné i pohon pro Bugatti Veyron. Využita by měla být nejnovější generace tohoto ústrojí, která si odbyla premiéru v novém Saabu 9-3. Elektronicky řízený diferenciál je schopen dodat sílu každému jednotlivému kolu separátně, přičemž na jedno může být přeneseno až 85% celkové síly.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.