Blížící se tokijský autosalon startuje tradiční aktivitu japonských výrobců. Přestože na poslední výstavě ve Frankfurtu představili několik novinek a konceptů, hlavní palební síla je načasována na říjen.
Suzuki doma představí také koncept dua, vlastně tria vozidel, jejichž využití je pro nás zatím jen málo představitelné, ale zřejmě mají v Japonsku jiné zkušenosti a představy o budoucnosti.
Studie PIXY a SSC není jedno vozidlo určené pro více použití, ale na způsob tradiční ruské "matrjošky" se skládá ze dvou menších jednomístných PIXY a většího přepravního SSC.
Výrobce říká, že tato studie představuje naplnění pojmu "udržitelná pohyblivost". PIXY a SSC má podle představ Suzuki zajistit transport osob a usnadnit přeměnu lidské společnosti v definitivně mobilní uskupení.
Využití malého jednomístného vozu je směřováno do hal, budov a na chodníky, po naložení do většího mají mít lidé možnost komfortního cestování na větší vzdálenosti kompaktním vozem. PIXY by mohl být navíc kompatibilní i s loděmi.
Minimalizace už tu jednou byla a nedopadla nejlépe, ale nechme se překvapit...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.