Autosalon v Tokiu je významnou událostí pro velké množství domácích automobilek. Mazda si přichystala velmi zajímavý koncept.
V současné době je Mazda jedinou větší automobilkou, která nadále udržuje při životě téměř zapomenutý koncept Wankelova rotačního motoru. V Evropě je možné jej sehnat pouze pod přední kapotou sporťáku RX-8.
Současná generace RX-8 se již pravděpodobně pomalu chýlí ke konci svého života, neboť Mazda v Tokiu na místním autosalonu prezentuje koncept Taiki.
Jde o čirý futurismus, zvenčí na voze snad nenajdeme nic, co by se jen podobalo reálné produkci, ostatně, posuďte sami z přiložených fotek.
Uvnitř však rotuje nová generace Wankelova motoru. To je důležitá zpráva pro ty, kteří čekají na novou RX-8 (vlastně už 9?). Tohle je první signál: “už se blížím!“
Nový 16X má o 0,3 litru zvětšený objem na konečných 1,6 litru a to ze dvou spalovacích komor, každá o 0,8 litru. O přesném výkonu zatím není nic známo, ví se však, že je použit přímý vstřik paliva a celohliníková konstrukce. Právě přímé vstřikování by tam mohlo omezit značný apetit těchto motorů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.