V současné době je Mazda jedinou větší automobilkou, která nadále udržuje při životě téměř zapomenutý koncept Wankelova rotačního motoru. V Evropě je možné jej sehnat pouze pod přední kapotou sporťáku RX-8.
Současná generace RX-8 se již pravděpodobně pomalu chýlí ke konci svého života, neboť Mazda v Tokiu na místním autosalonu prezentuje koncept Taiki.
Jde o čirý futurismus, zvenčí na voze snad nenajdeme nic, co by se jen podobalo reálné produkci, ostatně, posuďte sami z přiložených fotek.
Uvnitř však rotuje nová generace Wankelova motoru. To je důležitá zpráva pro ty, kteří čekají na novou RX-8 (vlastně už 9?). Tohle je první signál: “už se blížím!“
Nový 16X má o 0,3 litru zvětšený objem na konečných 1,6 litru a to ze dvou spalovacích komor, každá o 0,8 litru. O přesném výkonu zatím není nic známo, ví se však, že je použit přímý vstřik paliva a celohliníková konstrukce. Právě přímé vstřikování by tam mohlo omezit značný apetit těchto motorů.