Autosalon v Tokiu je významnou událostí pro velké množství domácích automobilek. Mazda si přichystala velmi zajímavý koncept.
V současné době je Mazda jedinou větší automobilkou, která nadále udržuje při životě téměř zapomenutý koncept Wankelova rotačního motoru. V Evropě je možné jej sehnat pouze pod přední kapotou sporťáku RX-8.
Současná generace RX-8 se již pravděpodobně pomalu chýlí ke konci svého života, neboť Mazda v Tokiu na místním autosalonu prezentuje koncept Taiki.
Jde o čirý futurismus, zvenčí na voze snad nenajdeme nic, co by se jen podobalo reálné produkci, ostatně, posuďte sami z přiložených fotek.
Uvnitř však rotuje nová generace Wankelova motoru. To je důležitá zpráva pro ty, kteří čekají na novou RX-8 (vlastně už 9?). Tohle je první signál: “už se blížím!“
Nový 16X má o 0,3 litru zvětšený objem na konečných 1,6 litru a to ze dvou spalovacích komor, každá o 0,8 litru. O přesném výkonu zatím není nic známo, ví se však, že je použit přímý vstřik paliva a celohliníková konstrukce. Právě přímé vstřikování by tam mohlo omezit značný apetit těchto motorů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.