Sportovní Corsa bude dostupná (přinejmenším na britském trhu) se dvěma zajímavými motorizacemi. Půjde o přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu 150 koní, nebo přeplňovaný vznětový motor s objemem 1,7 litru a výkonem 125 koní.
Po dvouleté pauze tak naváže na sportovní verzi předchozího modelu Corsa.
Nejnovější přírůstek aktuální modelové řady Corsa, verze s označením SRi, je oživením jedné z nejznámějších verzí našlapaného vozu nižší třídy, která představuje vyvážený balíček skvělých jízdních zážitků, perfektního vzhledu a dostupnosti.
Vůz by měl oslovit především zájemce, kteří netouží po špičkové verzi OPC, ale přesto mají rádi dynamický vzhled a nevšední jízdní vlastnosti. A obojího má verze SRi vskutku dostatek.
O pohon sportovní Corsy se stará jeden ze dvou nabízených motorů. Buď jde o nový přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,6 a výkonu 150 koní, nebo o diesel CDTi s objemem 1,7 litru a výkonem 125 koní. S benzinovým motorem zrychlí Corse SRi z klidu na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 209 km/h.
Také dieselová verze CDTi nabízí působivou dynamiku - zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlost 195 km/h. Spolu s těmito nadprůměrnými dynamickými vlastnostmi se však také pyšní úsporností - kombinovaná spotřeba paliva dosahuje 4 litry na 100 kilometrů.
U obou verzí je k použit speciálně vyvinutý sportovní podvozek, který je proti standardní verzi snížen o 18 milimetrů na přední nápravě a o 15 milimetrů na zadní nápravě. Vůz je standardně vybaven systémem kontroly stability ESP či posilovačem řízení s proměnným účinkem v závislosti na zatížení řízených kol a rychlosti vozu.
Dynamické tvary modelu Corsa jsou zdůrazněny novým předním spoilerem, rozšířenými nástavci prahů, sedmnáctipalcovými litými koly, chromovanou koncovkou výfuku a subtilním střešním spoilerem. V interiéru vozu najdeme sportovní sedačky v červené barvě, kožený sportovní volant s červenou spodní čtvrtinou věnce, pedály z lehkých slitin a červené bezpečnostní pásy. Harmonie interiéru tak dále zdůrazňuje sportovní charakter vozu.
Zdroj: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.