Stát se to může komukoliv a kdykoliv. Přesto existují více a méně ohrožené skupiny majitelů vozidel. Chcete vědět do které skupiny patříte vy? Stačí si udělat jednoduchý test.
Vlastníte automobil značky Škoda nebo Volkswagen? Parkujete na ulici nebo nehlídaném parkovišti? Bydlíte nebo se zdržujete často v Praze či v severních Čechách? Pokud jste minimálně třikrát odpověděli ano, pak vaše auto patří mezi horké kandidáty na krádež.
Severní Čechy a Praha jsou totiž nejčastějšími oblastmi krádeží automobilů. Nejvíc vyhledávanou značkou je Volkswagen a Škoda. Ne pro svoji oblíbenost, ale pro jednoduchost, která zlodějům usnadní práci. Většina řidičů své vozidlo chrání zamykáním zpátečky, to ale není příliš účinné a nejsnáze to lze odstranit právě u značek jako je Škoda a Volkswagen. A nehlídané parkoviště nebo ulice je ideálním místem pro krádež automobilu, ať jste v jakémkoliv městě.
Zabezpečení zpátečky není žádná jistota. Zloději většinou prostě odcouvají. Pokud není auto vybaveno alarmem, mají na to dostatek času. Výhodnější je proto používat alarmy. Ty mají imobilizér, který při nastartování přeruší elektrický obvod a auto přitom ještě navíc houká.
Levnější alternativou je také využití tajného vypínače. Zlodějům se nepodaří auto nastartovat, ale stále hrozí riziko, že ho nerušeně a v tichosti noci odtáhnou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.