Stát se to může komukoliv a kdykoliv. Přesto existují více a méně ohrožené skupiny majitelů vozidel. Chcete vědět do které skupiny patříte vy? Stačí si udělat jednoduchý test.
Vlastníte automobil značky Škoda nebo Volkswagen? Parkujete na ulici nebo nehlídaném parkovišti? Bydlíte nebo se zdržujete často v Praze či v severních Čechách? Pokud jste minimálně třikrát odpověděli ano, pak vaše auto patří mezi horké kandidáty na krádež.
Severní Čechy a Praha jsou totiž nejčastějšími oblastmi krádeží automobilů. Nejvíc vyhledávanou značkou je Volkswagen a Škoda. Ne pro svoji oblíbenost, ale pro jednoduchost, která zlodějům usnadní práci. Většina řidičů své vozidlo chrání zamykáním zpátečky, to ale není příliš účinné a nejsnáze to lze odstranit právě u značek jako je Škoda a Volkswagen. A nehlídané parkoviště nebo ulice je ideálním místem pro krádež automobilu, ať jste v jakémkoliv městě.
Zabezpečení zpátečky není žádná jistota. Zloději většinou prostě odcouvají. Pokud není auto vybaveno alarmem, mají na to dostatek času. Výhodnější je proto používat alarmy. Ty mají imobilizér, který při nastartování přeruší elektrický obvod a auto přitom ještě navíc houká.
Levnější alternativou je také využití tajného vypínače. Zlodějům se nepodaří auto nastartovat, ale stále hrozí riziko, že ho nerušeně a v tichosti noci odtáhnou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.