V současné době jsou radnice zavaleny žádostmi o nový řidičák. Standardní doba na jeho vyřízení je 20 dnů. Mezi vámi a úřední přepážkou ho mezitím čeká dlouhá cesta.
Ta začíná vyplněním žádosti u přepážky dopravního odboru na městském úřadu. To netrvá déle než pár minut. Žádost a vaši fotografii si převezmou úředníci, kteří zaznamenají údaje z občanského průkazu a starého řidičáku. Zároveň je zkontrolují, jestli souhlasí s daty v informačním systému řidičských průkazů a v registru.
Následně připraví žádosti pro Státní tiskárnu cenin, která má sídlo v Praze a jako jediná disponuje právem tisknout řidičské průkazy. Žádosti se do tiskárny posílají hromadně dvakrát týdně. Žádost zároveň dostanou úředníci z ministerstva dopravy, kteří novému řidičskému průkazu udělí číslo a tiskárna doklad následně vyrobí.
Spolu s ostatními doklady pak řidičský průkaz putuje zpět na radnici. Tam všechny údaje úředníci znovu ověří a zaregistrují nové číslo dokladu. Nakonec pracovník státní správy vymění starý řidičák za nový, starý skartuje a všechny dokumenty založí.
Činnost spojená s žádostí o nový řidičský průkaz nezabere úředníkům dohromady více než několik desítek hodin. Přesto radnice termín vydání nového řidičského průkazu často nedodrží. Žádosti se většinou zdrží v tiskárně, která je jimi přehlcena.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.