Cesta k novému řidičáku

Irena Ševelová, 29. září 2007, 10:35 Google+

V současné době jsou radnice zavaleny žádostmi o nový řidičák. Standardní doba na jeho vyřízení je 20 dnů. Mezi vámi a úřední přepážkou ho mezitím čeká dlouhá cesta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Civic GX

Civic GX | foto: Honda Motor

Sdílejte článek

Ta začíná vyplněním žádosti u přepážky dopravního odboru na městském úřadu. To netrvá déle než pár minut. Žádost a vaši fotografii si převezmou úředníci, kteří  zaznamenají údaje z občanského průkazu a starého řidičáku. Zároveň je zkontrolují, jestli souhlasí s daty v informačním systému řidičských průkazů a v registru.

Následně připraví žádosti pro Státní tiskárnu cenin, která má sídlo v Praze a jako jediná disponuje právem tisknout řidičské průkazy. Žádosti se do tiskárny posílají hromadně dvakrát týdně. Žádost zároveň dostanou úředníci z ministerstva dopravy, kteří novému řidičskému průkazu udělí číslo  a tiskárna doklad následně vyrobí.

Spolu s ostatními doklady pak řidičský průkaz putuje zpět na radnici. Tam všechny údaje úředníci znovu ověří a  zaregistrují nové číslo dokladu.  Nakonec pracovník státní správy vymění starý řidičák za nový, starý skartuje a všechny dokumenty založí.

Činnost spojená s žádostí o nový řidičský průkaz nezabere úředníkům dohromady více než několik desítek hodin. Přesto radnice termín vydání nového řidičského průkazu často nedodrží. Žádosti se většinou zdrží v tiskárně, která je jimi přehlcena.

Vytisknout

Diskuze: Cesta k novému řidičáku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Seat

Jak si vybírat ojeté vozidlo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud