V současné době jsou radnice zavaleny žádostmi o nový řidičák. Standardní doba na jeho vyřízení je 20 dnů. Mezi vámi a úřední přepážkou ho mezitím čeká dlouhá cesta.
Ta začíná vyplněním žádosti u přepážky dopravního odboru na městském úřadu. To netrvá déle než pár minut. Žádost a vaši fotografii si převezmou úředníci, kteří zaznamenají údaje z občanského průkazu a starého řidičáku. Zároveň je zkontrolují, jestli souhlasí s daty v informačním systému řidičských průkazů a v registru.
Následně připraví žádosti pro Státní tiskárnu cenin, která má sídlo v Praze a jako jediná disponuje právem tisknout řidičské průkazy. Žádosti se do tiskárny posílají hromadně dvakrát týdně. Žádost zároveň dostanou úředníci z ministerstva dopravy, kteří novému řidičskému průkazu udělí číslo a tiskárna doklad následně vyrobí.
Spolu s ostatními doklady pak řidičský průkaz putuje zpět na radnici. Tam všechny údaje úředníci znovu ověří a zaregistrují nové číslo dokladu. Nakonec pracovník státní správy vymění starý řidičák za nový, starý skartuje a všechny dokumenty založí.
Činnost spojená s žádostí o nový řidičský průkaz nezabere úředníkům dohromady více než několik desítek hodin. Přesto radnice termín vydání nového řidičského průkazu často nedodrží. Žádosti se většinou zdrží v tiskárně, která je jimi přehlcena.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.