Úplným základem je kontrola technického průkazu a osvědčení o technickém průkazu. Číslo karosérie, motoru a číslo typu motoru a barva vozidla musí souhlasit s údaji uvedenými v technickém průkazu. Nejrizikovější vozy jsou dovezené z Ruska, Ukrajiny, Bulharska a Maďarska. V těchto zemích se vyskytuje největší procento krádeží vozidel.
Zkontrolujte si číslo karoserie, motoru a typové číslo motoru. Každé vozidlo má tyto čísla umístěna jinde. Nejčastěji to bývá přepážka mezi motorem a kabinou vozu, podlaha vozu nebo zavazadlový prostor. Věnujte pozornost nejen ražbě čísla, ale i jeho okolní oblasti. Oblíbenou podvodnou metodou je, že se odstraní části karoserie s původním číslem a navaří se na karosérii jiné s číslem z jiného auta. Pokud je ražba čísel a jeho okolí narušená, určitě se tomuto vozidlu i jeho prodejci obloukem vyhněte.
Pozor dejte i na uvedení skutečného roku výroby. Na každém vozidle je několik míst, kde se s rokem výroby setkáte. Patří mezi ně sklo, bezpečnostní pásy, ABS, klimatizace a další. Rok výroby se vždy na všech místech musí shodovat.Tak poznáte, které části vozu byly vyměněny a kdy bylo auto havarované.
Také se můžete setkat s havarovaným automobilem, který vám bude prezentován jako vozidlo bez nejmenšího škrábnutí. V takovém případě si dobře všímejte spojů, které jsou při výrobě v továrně překryty plastovým tmelem. Při opravě je většinou nelze uvést do původního stavu. Dále otevřete motorový a zavazadlový prostor, odstraňte koberce, plastové kryty i rezervní kolo a dobře si prohlédněte vnitřní spoje karosérie i jejího skeletu. Všechny strany by měly mít symetrické.
Pokud nemáte s automobily zkušenosti, doporučujeme vzít si s sebou odborníka, který vás nenechá ošidit.