Koupě ojetého vozidla vyžaduje naši naprostou ostražitost. Důležité je zaměřit pozornost na kontrolu následujících informací, která vám prodejce poskytne.
Úplným základem je kontrola technického průkazu a osvědčení o technickém průkazu. Číslo karosérie, motoru a číslo typu motoru a barva vozidla musí souhlasit s údaji uvedenými v technickém průkazu. Nejrizikovější vozy jsou dovezené z Ruska, Ukrajiny, Bulharska a Maďarska. V těchto zemích se vyskytuje největší procento krádeží vozidel.
Zkontrolujte si číslo karoserie, motoru a typové číslo motoru. Každé vozidlo má tyto čísla umístěna jinde. Nejčastěji to bývá přepážka mezi motorem a kabinou vozu, podlaha vozu nebo zavazadlový prostor. Věnujte pozornost nejen ražbě čísla, ale i jeho okolní oblasti. Oblíbenou podvodnou metodou je, že se odstraní části karoserie s původním číslem a navaří se na karosérii jiné s číslem z jiného auta. Pokud je ražba čísel a jeho okolí narušená, určitě se tomuto vozidlu i jeho prodejci obloukem vyhněte.
Pozor dejte i na uvedení skutečného roku výroby. Na každém vozidle je několik míst, kde se s rokem výroby setkáte. Patří mezi ně sklo, bezpečnostní pásy, ABS, klimatizace a další. Rok výroby se vždy na všech místech musí shodovat.Tak poznáte, které části vozu byly vyměněny a kdy bylo auto havarované.
Také se můžete setkat s havarovaným automobilem, který vám bude prezentován jako vozidlo bez nejmenšího škrábnutí. V takovém případě si dobře všímejte spojů, které jsou při výrobě v továrně překryty plastovým tmelem. Při opravě je většinou nelze uvést do původního stavu. Dále otevřete motorový a zavazadlový prostor, odstraňte koberce, plastové kryty i rezervní kolo a dobře si prohlédněte vnitřní spoje karosérie i jejího skeletu. Všechny strany by měly mít symetrické.
Pokud nemáte s automobily zkušenosti, doporučujeme vzít si s sebou odborníka, který vás nenechá ošidit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.