Koupě ojetého vozidla vyžaduje naši naprostou ostražitost. Důležité je zaměřit pozornost na kontrolu následujících informací, která vám prodejce poskytne.
Úplným základem je kontrola technického průkazu a osvědčení o technickém průkazu. Číslo karosérie, motoru a číslo typu motoru a barva vozidla musí souhlasit s údaji uvedenými v technickém průkazu. Nejrizikovější vozy jsou dovezené z Ruska, Ukrajiny, Bulharska a Maďarska. V těchto zemích se vyskytuje největší procento krádeží vozidel.
Zkontrolujte si číslo karoserie, motoru a typové číslo motoru. Každé vozidlo má tyto čísla umístěna jinde. Nejčastěji to bývá přepážka mezi motorem a kabinou vozu, podlaha vozu nebo zavazadlový prostor. Věnujte pozornost nejen ražbě čísla, ale i jeho okolní oblasti. Oblíbenou podvodnou metodou je, že se odstraní části karoserie s původním číslem a navaří se na karosérii jiné s číslem z jiného auta. Pokud je ražba čísel a jeho okolí narušená, určitě se tomuto vozidlu i jeho prodejci obloukem vyhněte.
Pozor dejte i na uvedení skutečného roku výroby. Na každém vozidle je několik míst, kde se s rokem výroby setkáte. Patří mezi ně sklo, bezpečnostní pásy, ABS, klimatizace a další. Rok výroby se vždy na všech místech musí shodovat.Tak poznáte, které části vozu byly vyměněny a kdy bylo auto havarované.
Také se můžete setkat s havarovaným automobilem, který vám bude prezentován jako vozidlo bez nejmenšího škrábnutí. V takovém případě si dobře všímejte spojů, které jsou při výrobě v továrně překryty plastovým tmelem. Při opravě je většinou nelze uvést do původního stavu. Dále otevřete motorový a zavazadlový prostor, odstraňte koberce, plastové kryty i rezervní kolo a dobře si prohlédněte vnitřní spoje karosérie i jejího skeletu. Všechny strany by měly mít symetrické.
Pokud nemáte s automobily zkušenosti, doporučujeme vzít si s sebou odborníka, který vás nenechá ošidit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.