Koupě ojetého vozidla vyžaduje naši naprostou ostražitost. Důležité je zaměřit pozornost na kontrolu následujících informací, která vám prodejce poskytne.
Úplným základem je kontrola technického průkazu a osvědčení o technickém průkazu. Číslo karosérie, motoru a číslo typu motoru a barva vozidla musí souhlasit s údaji uvedenými v technickém průkazu. Nejrizikovější vozy jsou dovezené z Ruska, Ukrajiny, Bulharska a Maďarska. V těchto zemích se vyskytuje největší procento krádeží vozidel.
Zkontrolujte si číslo karoserie, motoru a typové číslo motoru. Každé vozidlo má tyto čísla umístěna jinde. Nejčastěji to bývá přepážka mezi motorem a kabinou vozu, podlaha vozu nebo zavazadlový prostor. Věnujte pozornost nejen ražbě čísla, ale i jeho okolní oblasti. Oblíbenou podvodnou metodou je, že se odstraní části karoserie s původním číslem a navaří se na karosérii jiné s číslem z jiného auta. Pokud je ražba čísel a jeho okolí narušená, určitě se tomuto vozidlu i jeho prodejci obloukem vyhněte.
Pozor dejte i na uvedení skutečného roku výroby. Na každém vozidle je několik míst, kde se s rokem výroby setkáte. Patří mezi ně sklo, bezpečnostní pásy, ABS, klimatizace a další. Rok výroby se vždy na všech místech musí shodovat.Tak poznáte, které části vozu byly vyměněny a kdy bylo auto havarované.
Také se můžete setkat s havarovaným automobilem, který vám bude prezentován jako vozidlo bez nejmenšího škrábnutí. V takovém případě si dobře všímejte spojů, které jsou při výrobě v továrně překryty plastovým tmelem. Při opravě je většinou nelze uvést do původního stavu. Dále otevřete motorový a zavazadlový prostor, odstraňte koberce, plastové kryty i rezervní kolo a dobře si prohlédněte vnitřní spoje karosérie i jejího skeletu. Všechny strany by měly mít symetrické.
Pokud nemáte s automobily zkušenosti, doporučujeme vzít si s sebou odborníka, který vás nenechá ošidit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?