Češi dávají přednost ojetým vozům ze zahraničí. Podle průzkumu Svazu dovozců automobilů se jejich celkový počet letos navýšil o více než dvě pětiny.
Největší zájem je o značku Ford. Ojeté Fordy si letos pořídilo 15 668 nových majitelů. Druhým nejoblíbenějším ojetým vozem je Renault, kterého si z druhé ruky pořídilo celkem 13 130 Čechů. Škodě dalo přednost asi 12 000 zájemců.
V mnohem menším počtu se řidiči zajímali o ojeté Ferrari, které si letos pořídilo jen 13 Čechů. Ještě menší zájem je o ojetá Maserati, kterými se letos může pochlubit jen šest řidičů. Ojeté Lamborghini si pořídili jen 2 Češi.
Zájem o luxusní ojeté automobily není tak velký, jak by se dalo přepokládat. Pravděpodobně souvisí s jejich cenou, která je vysoká i v případě, že se jedná o ojeté vozidlo.
Mezi veřejností se největším sympatiím těší Felicie. Ta přišla poprvé na trh v roce 1994, ale po technické stránce příliš připomínala nedostatky Favoritu. I tak stále patří mezi nejvyhledávanější české ojeté vozy.
Své fanoušky si získala především mezi řidiči, kteří se potřebují přemístit z bodu A do bodu B a upřednostňují jednoduchý provoz, snadné opravy a levné náhradní díly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.