Češi dávají přednost ojetým vozům ze zahraničí. Podle průzkumu Svazu dovozců automobilů se jejich celkový počet letos navýšil o více než dvě pětiny.
Největší zájem je o značku Ford. Ojeté Fordy si letos pořídilo 15 668 nových majitelů. Druhým nejoblíbenějším ojetým vozem je Renault, kterého si z druhé ruky pořídilo celkem 13 130 Čechů. Škodě dalo přednost asi 12 000 zájemců.
V mnohem menším počtu se řidiči zajímali o ojeté Ferrari, které si letos pořídilo jen 13 Čechů. Ještě menší zájem je o ojetá Maserati, kterými se letos může pochlubit jen šest řidičů. Ojeté Lamborghini si pořídili jen 2 Češi.
Zájem o luxusní ojeté automobily není tak velký, jak by se dalo přepokládat. Pravděpodobně souvisí s jejich cenou, která je vysoká i v případě, že se jedná o ojeté vozidlo.
Mezi veřejností se největším sympatiím těší Felicie. Ta přišla poprvé na trh v roce 1994, ale po technické stránce příliš připomínala nedostatky Favoritu. I tak stále patří mezi nejvyhledávanější české ojeté vozy.
Své fanoušky si získala především mezi řidiči, kteří se potřebují přemístit z bodu A do bodu B a upřednostňují jednoduchý provoz, snadné opravy a levné náhradní díly.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.