V jakých vozech jezdí naši politikové? Limuzíny, ale také zdarma zapůjčené vozy značky Škoda, to všechno jsou služební automobily, ve kterých na silnicích potkáte představitele naší politické scény.
Ministři a premiér využívají 15 služebních luxusních limuzín. Za jejich celkovou finanční hodnotu by se dalo pořídit asi 120 automobilů značky Škoda Fabie. Využívají také služeb řidičů, kteří je vozí nejčastěji v prodloužených verzích limuzíny Audi A8 s osmiválcem 4.2 litru o výkonu 257 kilowattů. Někteří si je pořídili z rozpočtu svého úřadu, jiní využívají pouze služby ochranky, která v jiných vozech než Audi A8 nejezdí.
Na silnicích se střetnete i s nejvíce diskutovaný autem posledních dnů – Volvem XC 90. Jedná se o soukromé vozidlo přítelkyně ministerského předsedy Mirka Topolánka. Na něho a jeho partnerku se v posledních týdnech snesla smršť zvědavých dotazů, kolik auto stálo. Ministerský předseda nakonec zveřejnil, že vozidlo bylo odkoupeno jako ojeté za 400 000 korun. Ale ani to veřejnost neuklidnilo. Spíše naopak, tato cena je podezřele nízká.
A jak jsou na tom politici v komunální sféře? O něco hůře, ale i tak si nemohou stěžovat. Vedení měst využívá často služební vozy jako je Hyundai Sonata nebo Renault Laguna.
Úředníci a vedoucí odborů se většinou musí spojit se Škodou Octavia, Fabia nebo dokonce Felicia.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.