V jakých vozech jezdí naši politikové? Limuzíny, ale také zdarma zapůjčené vozy značky Škoda, to všechno jsou služební automobily, ve kterých na silnicích potkáte představitele naší politické scény.
Ministři a premiér využívají 15 služebních luxusních limuzín. Za jejich celkovou finanční hodnotu by se dalo pořídit asi 120 automobilů značky Škoda Fabie. Využívají také služeb řidičů, kteří je vozí nejčastěji v prodloužených verzích limuzíny Audi A8 s osmiválcem 4.2 litru o výkonu 257 kilowattů. Někteří si je pořídili z rozpočtu svého úřadu, jiní využívají pouze služby ochranky, která v jiných vozech než Audi A8 nejezdí.
Na silnicích se střetnete i s nejvíce diskutovaný autem posledních dnů – Volvem XC 90. Jedná se o soukromé vozidlo přítelkyně ministerského předsedy Mirka Topolánka. Na něho a jeho partnerku se v posledních týdnech snesla smršť zvědavých dotazů, kolik auto stálo. Ministerský předseda nakonec zveřejnil, že vozidlo bylo odkoupeno jako ojeté za 400 000 korun. Ale ani to veřejnost neuklidnilo. Spíše naopak, tato cena je podezřele nízká.
A jak jsou na tom politici v komunální sféře? O něco hůře, ale i tak si nemohou stěžovat. Vedení měst využívá často služební vozy jako je Hyundai Sonata nebo Renault Laguna.
Úředníci a vedoucí odborů se většinou musí spojit se Škodou Octavia, Fabia nebo dokonce Felicia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.