V jakých vozech jezdí naši politikové? Limuzíny, ale také zdarma zapůjčené vozy značky Škoda, to všechno jsou služební automobily, ve kterých na silnicích potkáte představitele naší politické scény.
Ministři a premiér využívají 15 služebních luxusních limuzín. Za jejich celkovou finanční hodnotu by se dalo pořídit asi 120 automobilů značky Škoda Fabie. Využívají také služeb řidičů, kteří je vozí nejčastěji v prodloužených verzích limuzíny Audi A8 s osmiválcem 4.2 litru o výkonu 257 kilowattů. Někteří si je pořídili z rozpočtu svého úřadu, jiní využívají pouze služby ochranky, která v jiných vozech než Audi A8 nejezdí.
Na silnicích se střetnete i s nejvíce diskutovaný autem posledních dnů – Volvem XC 90. Jedná se o soukromé vozidlo přítelkyně ministerského předsedy Mirka Topolánka. Na něho a jeho partnerku se v posledních týdnech snesla smršť zvědavých dotazů, kolik auto stálo. Ministerský předseda nakonec zveřejnil, že vozidlo bylo odkoupeno jako ojeté za 400 000 korun. Ale ani to veřejnost neuklidnilo. Spíše naopak, tato cena je podezřele nízká.
A jak jsou na tom politici v komunální sféře? O něco hůře, ale i tak si nemohou stěžovat. Vedení měst využívá často služební vozy jako je Hyundai Sonata nebo Renault Laguna.
Úředníci a vedoucí odborů se většinou musí spojit se Škodou Octavia, Fabia nebo dokonce Felicia.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?