Automobilovému průmyslu v České republice se nyní daří nejlépe za posledních deset let. A není divu, protože podle odborných odhadů letos přibude do českých garáží 185 tisíc nových automobilů.
Tento počet je o 6% vyšší než v loňském roce a znamená, že Češi utratí v roce 2007 asi 61 miliard korun jen za nové automobily. Dalších 40 miliard korun zaplatí za 250 tisíc ojetých vozů. Ze štědrosti zákazníků mají největší radost významné společnosti jako je Volkswagen Group. V loňském roce totiž vydělala 12,5 miliard korun a letos se těší na ještě větší zisky.
Příčinou obrovského zájmu o nové vozy jsou masivní slevy, které jsou především výrazné u dražších automobilů, ale také rozhodnutí Evropské komise, která zrušila závislost dealera jen na jedné automobilce. Svoji roli sehrál i hospodářský růst a s tím související větší koupěschopnost.
Největší zájem mají zákazníci o vozy SUV. Naproti tomu poptávka po menších vozech klesá, lidé dávají za stejnou cenu přednost ojetým vozům
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.