Automobilovému průmyslu v České republice se nyní daří nejlépe za posledních deset let. A není divu, protože podle odborných odhadů letos přibude do českých garáží 185 tisíc nových automobilů.
Tento počet je o 6% vyšší než v loňském roce a znamená, že Češi utratí v roce 2007 asi 61 miliard korun jen za nové automobily. Dalších 40 miliard korun zaplatí za 250 tisíc ojetých vozů. Ze štědrosti zákazníků mají největší radost významné společnosti jako je Volkswagen Group. V loňském roce totiž vydělala 12,5 miliard korun a letos se těší na ještě větší zisky.
Příčinou obrovského zájmu o nové vozy jsou masivní slevy, které jsou především výrazné u dražších automobilů, ale také rozhodnutí Evropské komise, která zrušila závislost dealera jen na jedné automobilce. Svoji roli sehrál i hospodářský růst a s tím související větší koupěschopnost.
Největší zájem mají zákazníci o vozy SUV. Naproti tomu poptávka po menších vozech klesá, lidé dávají za stejnou cenu přednost ojetým vozům
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.