Malý a hezký - tak charakterizuje Aston Martin Vantage V8 německá tuningová firma MANSORY Cooperation. V podání jejího balíčku úprav však z tohoto vozu vzniká i vzhledově čistokrevný sporťák. Jako u všech úprav, změny začínají předním spoilerem,
který dostal mřížku spodního otvoru pro přístup vzduchu k chladiči se čtyřmi vodorovnými liniemi, takže došlo k vizuálnímu připodobnění k nové lehké ochranné mřížce chladiče v horním otvoru - ta obsahuje šest vodorovných linek. Díky oběma úpravám je zlepšeno chlazení díky lepšímu přístupu vzduchu a také jsou úpravy MANSORY na první pohled jasně rozpoznatelné.
Úpravy však rozhodně nejsou pouze vizuální. Pod předními litými disky kol pracují speciálně vyvinuté brzdy BREMBO s kotouči o průměru 405 mm a šířce 32 mm. Brzdy jsou na přední nápravě šestipístkové. Na zadní nápravě jsou kotouče stejného průměru 405 mm, ale kotouče jsou užší - tloušťka činí 28 mm. Na zadní nápravě jsou brzdiče čtyřpístkové a zadní brzdy obsahují integrovaný systém ruční brzdy. S novými brzdami mají získat jezdci zcela nový pocit z jízdy, čemuž mají napomoci i zcela nově navržená lehká závodní kola z kovaného hliníku. Na přední nápravě jsou kola o rozměru 20x9 palců s pneumatikami 255/35 R20. Zadní kola mají rozměr 20 x 10,5 s pneu o rozměru 285/30 R20.
Na bocích jsou nově rozšířené nástavce prahů, které zlepšují aerodynamiku vozu a přitom vizuálně auto snižují. Dalším typickým detailem jsou pak integrované karbonové vstupy vzduchu na bocích předních blatníků. Designu zadní části vozu vévodí rampa s integrovaným karbonovým difuzérem, karbonovými kryty mlhových světel a dvěma dvojitými koncovkami výfuku. Díky zadnímu spoileru je ještě zvýrazněn dynamický charakter vozu.
Koncovky výfuků jsou chromované, zatímco otvory pro přístup vzduchu k motoru jsou z anodizovaného hliníku a dovršují tak vzhled exteriéru. Nezapomnělo se ani na závodní zpětná zrcátka z karbonu. Vůz dostal taky nový, n ižší podvozek. Jeho součástí jsou sportovní pružiny a celková světlá výška vozu se snížila o zhruba 20 milimetrů. V případě, že si u MANSORY objednáte individuáloní program úprav, nezůstane vpodstatě nic ani z původního interiéru. Volit v takovém případě můžete z těch nejkvalitnějších materiálů. Základem je samozřejmě jiný volant, karbonové obložení i těch nejmenších detailů či třídílná sada pedálů a táhla ruční bzdy.
MANSORY je společností, která se zabývá delikátními úpravami a tuningem britských luxusních vozů značek Aston Martin, Bentley a Rolls Royce. Sídlo společnosti je v německém Brandu v pohoří Fichtel poblíž Bayreuthu. Společnost MANSORY Cooperation GmbH nabízí pouze exkluzivní úpravy již zakoupených vozů - nové vozy sama neprodává. Zdroj: MANSORY Cooperation GmbH
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.