Citroen C4 Picasso neumí být jen maximálně praktickým vozem. Ve skutečnosti je mnohem mnohostrannějším autem než by se mohlo zdát.
Citroen si nemohl nepovšimnout poměrně moderního a nepochybně i výnosného trendu, kdy se původně MPV či malé dodávky mění v poměrně luxusně vybavené koráby silnic. Má to své, poměrně logické opodstatnění, jak MPV tak i dodávky jsou dělány na maximum prostoru. Pokud tento prostor využijí cestující, najednou je nějaký Rolls totální konzervou .
Přesně o to se snaží Citroen se svým stylovým, ale i velkoprostorovým Picassem. Edice Lounge je podřízena jedinému slovu – komfort.
Již na první nahlédnutí do interiéru je jasné, že na všechny cestující bylo myšleno. Kromě toho pátého, ovšem, jeho místo je totiž pravděpodobně na podlaze kufru, s pátou, doplňkovou sedačkou se totiž vůbec nepočítá. Čtyři téměř stejná, od pohledu velice komfortní křesla tak dokážou nabídnout opravdu nebývalou porci komfortu. Díky odsunutí zadních sedaček o pár pídí vzad se podařilo dále zvětšit prostor před koleny.
Dodatečný luxus nabízí čalounění kůží a DVD systém ve vozidle. Běžná maximální výbava je potom naprostou samozřejmostí. Vše zvenčí podtrhují 18palcová kola a zatmavená skla.
Druhou stranou mince zůstává otázka, dá se z původně rodinného MPV vybudovat opravdu komfortní a luxusní MPV? Nechme na Citroenu jak si s tím poradí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.