Nárazové testy jsou pro stále větší počet kupujících podobně důležité, jako cena či základní výbava. Posledních testů se zúčastnil Hyundai i30, Ford Mondeo a dva modely Volkswagenu Caddy a Tiguan.
Ford si od nového Mondea slibuje hodně a zdá se, že pokud nastaví dobře i cenovou politiku, budou mít němečtí výrobci o nějakou tu vrásku na čele více. Mondeo vyšlo v testech výborně a pět hvězdiček získalo s přehledem. Při čelním nárazu chyběl jeden bod k maximu, při bočním získal plných šestnáct bodů.
Také VW Tiguan získal pět hvězdiček, ale jen s odřenými zrcátky. Při bočním nárazu byl perfektní, ale při čelním ztratil vůči maximu dva body. Rozdíl proti Mondeu dělají další sledované bezpečnostní kritéria, jako ochrana chodců, dětí atd.
Hyundai i30 získal celkově čtyři hvězdičky, ale byl celkově o jeden bod horší než Tiguan. Bohužel pro Korejce, hranice je hranice. Za čelní náraz utržil totiž jen dvanáct bodů ze šestnácti, při bočním byl ale i on perfektní.
VW Caddy byl při čelním nárazu stejně bezpečný jako i30, ale při bočním dostal o bod méně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.