Nárazové testy jsou pro stále větší počet kupujících podobně důležité, jako cena či základní výbava. Posledních testů se zúčastnil Hyundai i30, Ford Mondeo a dva modely Volkswagenu Caddy a Tiguan.
Ford si od nového Mondea slibuje hodně a zdá se, že pokud nastaví dobře i cenovou politiku, budou mít němečtí výrobci o nějakou tu vrásku na čele více. Mondeo vyšlo v testech výborně a pět hvězdiček získalo s přehledem. Při čelním nárazu chyběl jeden bod k maximu, při bočním získal plných šestnáct bodů.
Také VW Tiguan získal pět hvězdiček, ale jen s odřenými zrcátky. Při bočním nárazu byl perfektní, ale při čelním ztratil vůči maximu dva body. Rozdíl proti Mondeu dělají další sledované bezpečnostní kritéria, jako ochrana chodců, dětí atd.
Hyundai i30 získal celkově čtyři hvězdičky, ale byl celkově o jeden bod horší než Tiguan. Bohužel pro Korejce, hranice je hranice. Za čelní náraz utržil totiž jen dvanáct bodů ze šestnácti, při bočním byl ale i on perfektní.
VW Caddy byl při čelním nárazu stejně bezpečný jako i30, ale při bočním dostal o bod méně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.