Letošní frankfurtský autosalon se nesl v duchu ekologie a ani menší japonská automobilka Daihatsu v tomto směru nepřijela nepřipravena. Její koncept HSC (Heart & Smile Concept) představuje vizi kompaktního městského vozu se zaměřením na vysokou užitnou hodnotu a nízké náklady.
Základní silueta vozu respektuje v současné době oblíbený vejčitý tvar, jenž je nejen moderní a líbivý, ale i praktický co do využití interiéru a nízkého koeficientu odporu vzduchu. Jeho nízká hodnota se pak odráží v nižší spotřebě a nižší produkci škodlivin. Vejčitý tvar a malé převisy před nápravami však spolu příliš dohromady nejdou, designéři ale tuto problematickou část vyřešili tak, že na ni upozornili vytaženými blatníky, zvláště pak v případě předního. Exteriér mnoho nového a neotřelého nepřinesl, více pozornosti bylo věnováno užitné hodnotě.
Koncept se vyznačuje plochou podlahou a absencí sloupků mezi předními a zadními dveřmi. Lze předpokládat velmi pohodlné nastupování. Čtyřmístný automobil působí uvnitř podobně jako jiné koncepty značně futuristicky, především pak sedadla na první pohled připomínají modernější umělohmotné sedačky z tramvají MHD.
O pohon se stará benzínový tříválec s objemem 660 ccm, jenž má produkovat výkon 47 kW. Malý výkon, nízká váha, převodovka CVT, to vše je zaměřeno na nízkou spotřebu a HSC má ujet 100 kilometrů za 4,1 litru benzínu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.