Letošní frankfurtský autosalon se nesl v duchu ekologie a ani menší japonská automobilka Daihatsu v tomto směru nepřijela nepřipravena. Její koncept HSC (Heart & Smile Concept) představuje vizi kompaktního městského vozu se zaměřením na vysokou užitnou hodnotu a nízké náklady.
Základní silueta vozu respektuje v současné době oblíbený vejčitý tvar, jenž je nejen moderní a líbivý, ale i praktický co do využití interiéru a nízkého koeficientu odporu vzduchu. Jeho nízká hodnota se pak odráží v nižší spotřebě a nižší produkci škodlivin. Vejčitý tvar a malé převisy před nápravami však spolu příliš dohromady nejdou, designéři ale tuto problematickou část vyřešili tak, že na ni upozornili vytaženými blatníky, zvláště pak v případě předního. Exteriér mnoho nového a neotřelého nepřinesl, více pozornosti bylo věnováno užitné hodnotě.
Koncept se vyznačuje plochou podlahou a absencí sloupků mezi předními a zadními dveřmi. Lze předpokládat velmi pohodlné nastupování. Čtyřmístný automobil působí uvnitř podobně jako jiné koncepty značně futuristicky, především pak sedadla na první pohled připomínají modernější umělohmotné sedačky z tramvají MHD.
O pohon se stará benzínový tříválec s objemem 660 ccm, jenž má produkovat výkon 47 kW. Malý výkon, nízká váha, převodovka CVT, to vše je zaměřeno na nízkou spotřebu a HSC má ujet 100 kilometrů za 4,1 litru benzínu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.