Japonská automobilka se snaží udržet v pozici světové jedničky ofenzivní taktikou. V Evropě chce zaútočit na konkurenci také přes ekologii a množství oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr.
Toyota si nastavila sama sobě cíl. Od začátku roku 2009 chce mít v průměru menší množství produkce CO2 na kilometr jízdy než 140g, a to za všechny své modely.
Některé automobilky přistoupily k honu za nižšími zplodinami maloobjemovými motory, úzkými pneumatikami, hybridními pohony atd., Toyota však k problému přistoupila mnohem radikálněji.
Od roku 2009 nebude v Evropské unii nabízet svůj velký SUV Landcruiser, ale nahradí ho malým automobilem vycházejícím ze studie iQ, který představila Toyota ve Frankfurtu.
Jen samotné městské autíčko menší současného Yarisu bude produkovat méně CO2 než 100 g/km...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.