Hospodářské noviny vyhlásily anketu o nejhorší silnici v České republice. Do ankety se zapojilo tisíce čtenářů, kteří vybrali šest nejhorších silnic u nás.
Největší počet hlasů (45%) získala silnice směr Hradec Králové – Náchod. Jedná se o tah na Polsko, kde se mezi řadou kamionů proplétají osobní auta. Nejčastěji tam dochází k nehodám při odbočování do leva. Často tu také dochází k dopravním zácpám. Možná i proto v Náchodu koluje vtip, že v Praze jezdí metro, v Náchodu po metru. Druhé místo si odnesla silnice směr Brno- Svitavy (25%). Tato silnice připomíná spíše okresku s dálničním provozem. Velmi nebezpečné jsou na ni i křižovatky.
Třetí místo si vysloužila silnice Znojmo – Brno (14%), která je často přetížená kamiony. Je velmi nebezpečná při předjíždění, protože přes horizonty jdou špatně vidět protijedoucí auta.
Bramborová medaile patří silnici směr Praha – Karlovy Vary (12%). Silnice je přetížená a svádí k nebezpečnému předjíždění ve vysokých rychlostech.
Pátá nejhorší silnice je směr Benešov – Tábor – Dolní Dvořiště (3%). Tato silnice je zajímavá dvěma tvářemi. Na jihu u Benešova svádí k rychlé jízdě a v okolí Tábora jsou zase naopak kolony a v nich časté nehody.
Jen o jedno procento hlasů méně získala rozbitá silnice Havlíčkův Brod – Česká Lípa.
I když čtenáři již zvolili šest nejhorších silnic v České republice, určitě i vy znáte desítky dalších, po kterých jen neradi jezdíte.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.