Hospodářské noviny vyhlásily anketu o nejhorší silnici v České republice. Do ankety se zapojilo tisíce čtenářů, kteří vybrali šest nejhorších silnic u nás.
Největší počet hlasů (45%) získala silnice směr Hradec Králové – Náchod. Jedná se o tah na Polsko, kde se mezi řadou kamionů proplétají osobní auta. Nejčastěji tam dochází k nehodám při odbočování do leva. Často tu také dochází k dopravním zácpám. Možná i proto v Náchodu koluje vtip, že v Praze jezdí metro, v Náchodu po metru. Druhé místo si odnesla silnice směr Brno- Svitavy (25%). Tato silnice připomíná spíše okresku s dálničním provozem. Velmi nebezpečné jsou na ni i křižovatky.
Třetí místo si vysloužila silnice Znojmo – Brno (14%), která je často přetížená kamiony. Je velmi nebezpečná při předjíždění, protože přes horizonty jdou špatně vidět protijedoucí auta.
Bramborová medaile patří silnici směr Praha – Karlovy Vary (12%). Silnice je přetížená a svádí k nebezpečnému předjíždění ve vysokých rychlostech.
Pátá nejhorší silnice je směr Benešov – Tábor – Dolní Dvořiště (3%). Tato silnice je zajímavá dvěma tvářemi. Na jihu u Benešova svádí k rychlé jízdě a v okolí Tábora jsou zase naopak kolony a v nich časté nehody.
Jen o jedno procento hlasů méně získala rozbitá silnice Havlíčkův Brod – Česká Lípa.
I když čtenáři již zvolili šest nejhorších silnic v České republice, určitě i vy znáte desítky dalších, po kterých jen neradi jezdíte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.