První zprávy o prodeji automobilky Volvo Car Corporation se objevily na jaře letošního roku. Současným majitelem je koncern FORD, který dlouho prodej švédské automobilky popíral. Ale vedení FORDU muselo nedávno s pravdou ven. A světoznámý výrobce osobních automobilů Volvo je skutečně na prodej!
Finanční potíže FORDU nejsou žádným tajemstvím. Celá skupina loni prodělala dokonce 12,7 miliard dolarů. Větší finanční ztrátu v celé své historii nepamatuje. Rostoucí dluhy a potřeba restrukturalizace vedla společnost k uzavření 16 továren a zrušení až 45 000 pracovních míst v Severní Americe. FORD se nyní snaží Volvo co nejdříve prodat, proto upřednostňuje rychlost prodeje před finančním ziskem.
Dlouho se také spekulovalo o možném kupci automobilky. Švédové se bojí zahraničního investora. Pokud by se automobilka dostala do rukou některé ze zahraničních společností, mohlo by to ohrozit ekonomii země. Proto mají švédští investoři velký zájem, aby automobilka Volvo zůstala ve Švédsku.
Švédové v současné době vlastní část podniku, která vyrábí nákladní automobily. Nyní chtějí odkoupit i část, která patří FORDU. V první fázi pravděpodobně podíl ve výši 25 až 30 miliard švédských korun, čímž získají poloviční podíl. V konečné fázi pak FORDU zůstane asi 15 procent akcií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.