První zprávy o prodeji automobilky Volvo Car Corporation se objevily na jaře letošního roku. Současným majitelem je koncern FORD, který dlouho prodej švédské automobilky popíral. Ale vedení FORDU muselo nedávno s pravdou ven. A světoznámý výrobce osobních automobilů Volvo je skutečně na prodej!
Finanční potíže FORDU nejsou žádným tajemstvím. Celá skupina loni prodělala dokonce 12,7 miliard dolarů. Větší finanční ztrátu v celé své historii nepamatuje. Rostoucí dluhy a potřeba restrukturalizace vedla společnost k uzavření 16 továren a zrušení až 45 000 pracovních míst v Severní Americe. FORD se nyní snaží Volvo co nejdříve prodat, proto upřednostňuje rychlost prodeje před finančním ziskem.
Dlouho se také spekulovalo o možném kupci automobilky. Švédové se bojí zahraničního investora. Pokud by se automobilka dostala do rukou některé ze zahraničních společností, mohlo by to ohrozit ekonomii země. Proto mají švédští investoři velký zájem, aby automobilka Volvo zůstala ve Švédsku.
Švédové v současné době vlastní část podniku, která vyrábí nákladní automobily. Nyní chtějí odkoupit i část, která patří FORDU. V první fázi pravděpodobně podíl ve výši 25 až 30 miliard švédských korun, čímž získají poloviční podíl. V konečné fázi pak FORDU zůstane asi 15 procent akcií.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.