Škoda Superb druhé generace se nám sice zatím představila jen na několika velmi neoficiálních snímcích, které unikly z vývojového centra, přesto však již známe mnoho údajů a informací. Pojďme na ně.
Nad slunce jasná je zatím jediná věc. Superb druhé generace v průběhu příštího roku vystřídá současnou, první generaci tohoto velkého vozu z Boleslavi. O její další výrobě nemáme žádné informace, osobně ji však považuji za docela nepravděpodobnou, alespoň na našem trhu. Má to jeden zásadní důvod, Superb byl již na počátku své výroby na hranici zastarání, přejal totiž prodlouženou platformu tehdejšího, již delší dobu vyráběného Passatu.
Prodloužením se z ni však vytratilo mnoho z pevnosti a tuhosti, mimo vláčných jízdních vlastností tak Superb neoplýval ani velkým bezpečím.
Druhá generace je připravena vše napravit. Již z prvních, neoficiálně vypuštěných snímků (stále je najdete na této adrese) bylo jasné, že design bude výrazně modernější a svěžejší, než je tomu u generace současné. Nejen díky předčasně vypuštěným snímkům, ale i kvůli technickému zdokonalení budou mít světla a dílčí části karoserie lehce pozměněný tvar, v globále však o významné změny nepůjde, přední maska tak stále bude inspirována konceptem Joyster.
Podvozek bude odvozen opět od Passatu poslední generace, tedy vlastně od Golfu, oba jsou totiž konstrukčně velmi podobné. Tentokráte však není za co se stydět. Rozvor by měl zůstat na stávající úrovni, což i přes posun konkurence bude stále stačit na titul „prostorný vůz“. K podvozku se pojí i jiná zajímavá informace, Superb by měl dostat i náhon na všechna kola. Dočkáme se Superbu Scout?
Příjemnou změnou by měl projít i interiér, který by se měl zbavit úplné šedi. O žádný „odvaz“ sice nepůjde, ale i přesto – čekejme zlepšení. Konzola bude vyrobena z lepších a modernějších materiálů, pěkného designu se dočká volant.
Velmi zajímavě bude konstrukčně řešen kufr. Dočkáme se dvojitého otevírání. První tváří bude Superb elegantní. Budeme tak moci otevřít kufr jen jako u sedanu. Druhou tváří bude Superb praktický. Otevření celého víka včetně skla zajistí dostatek možností pro nakládání objemných zavazadel. Nevýhodou budou jen boule na bocích, které jsou nezbytné pro otevírání sedanu.
Škoda tak elegantně řeší jednou ranou to, na co jiní výrobci potřebují hned dvě karoserie, sedan a liftback/hatchback.
U tohoto hybrida však nabídka karoserií neskončí. V dílnách se připravuje i ještě praktičtější Superb, karoserie kombi bude logickým následovatelem sedanu.
Co se motorizací týče, zde by se mělo odehrát oproti stávajícímu Superbu značné omlazení. Nová generace nastoupí již s Common-railovými diesely, motorizace budou přibližně kopírovat škálu Passatu. Vrcholnou motorizací se stane V6 3,2 FSI, o silnější motorizaci se zatím vedou spekulace, reálné by však bylo její nasazení jen v případě rychlé verze RS. Potom by s největší pravděpodobností přišel na řadu 3,6 FSI. Kolem toho však zatím panuje ohromné množství nejasností.
Superb se samozřejmě stane výkladní skříní technologií Škody. Dostane se tam tak vše, co bude možné v rámci vývoje a koncernu použít. Těšit se tak dle neoficiálních informací můžeme i na samočinný parkovací asistent známý z Touranu či na aktivní tempomat, který jsme nedávno otestovali i v Mondeu.
No a navíc, budete-li mít hodně velké štěstí, můžete potkat jeden z testovacích kousků, již jezdí. Bohužel, ne v naší republice.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.