Škoda Superb druhé generace se nám sice zatím představila jen na několika velmi neoficiálních snímcích, které unikly z vývojového centra, přesto však již známe mnoho údajů a informací. Pojďme na ně.
Nad slunce jasná je zatím jediná věc. Superb druhé generace v průběhu příštího roku vystřídá současnou, první generaci tohoto velkého vozu z Boleslavi. O její další výrobě nemáme žádné informace, osobně ji však považuji za docela nepravděpodobnou, alespoň na našem trhu. Má to jeden zásadní důvod, Superb byl již na počátku své výroby na hranici zastarání, přejal totiž prodlouženou platformu tehdejšího, již delší dobu vyráběného Passatu.
Prodloužením se z ni však vytratilo mnoho z pevnosti a tuhosti, mimo vláčných jízdních vlastností tak Superb neoplýval ani velkým bezpečím.
Druhá generace je připravena vše napravit. Již z prvních, neoficiálně vypuštěných snímků (stále je najdete na této adrese) bylo jasné, že design bude výrazně modernější a svěžejší, než je tomu u generace současné. Nejen díky předčasně vypuštěným snímkům, ale i kvůli technickému zdokonalení budou mít světla a dílčí části karoserie lehce pozměněný tvar, v globále však o významné změny nepůjde, přední maska tak stále bude inspirována konceptem Joyster.
Podvozek bude odvozen opět od Passatu poslední generace, tedy vlastně od Golfu, oba jsou totiž konstrukčně velmi podobné. Tentokráte však není za co se stydět. Rozvor by měl zůstat na stávající úrovni, což i přes posun konkurence bude stále stačit na titul „prostorný vůz“. K podvozku se pojí i jiná zajímavá informace, Superb by měl dostat i náhon na všechna kola. Dočkáme se Superbu Scout?
Příjemnou změnou by měl projít i interiér, který by se měl zbavit úplné šedi. O žádný „odvaz“ sice nepůjde, ale i přesto – čekejme zlepšení. Konzola bude vyrobena z lepších a modernějších materiálů, pěkného designu se dočká volant.
Velmi zajímavě bude konstrukčně řešen kufr. Dočkáme se dvojitého otevírání. První tváří bude Superb elegantní. Budeme tak moci otevřít kufr jen jako u sedanu. Druhou tváří bude Superb praktický. Otevření celého víka včetně skla zajistí dostatek možností pro nakládání objemných zavazadel. Nevýhodou budou jen boule na bocích, které jsou nezbytné pro otevírání sedanu.
Škoda tak elegantně řeší jednou ranou to, na co jiní výrobci potřebují hned dvě karoserie, sedan a liftback/hatchback.
U tohoto hybrida však nabídka karoserií neskončí. V dílnách se připravuje i ještě praktičtější Superb, karoserie kombi bude logickým následovatelem sedanu.
Co se motorizací týče, zde by se mělo odehrát oproti stávajícímu Superbu značné omlazení. Nová generace nastoupí již s Common-railovými diesely, motorizace budou přibližně kopírovat škálu Passatu. Vrcholnou motorizací se stane V6 3,2 FSI, o silnější motorizaci se zatím vedou spekulace, reálné by však bylo její nasazení jen v případě rychlé verze RS. Potom by s největší pravděpodobností přišel na řadu 3,6 FSI. Kolem toho však zatím panuje ohromné množství nejasností.
Superb se samozřejmě stane výkladní skříní technologií Škody. Dostane se tam tak vše, co bude možné v rámci vývoje a koncernu použít. Těšit se tak dle neoficiálních informací můžeme i na samočinný parkovací asistent známý z Touranu či na aktivní tempomat, který jsme nedávno otestovali i v Mondeu.
No a navíc, budete-li mít hodně velké štěstí, můžete potkat jeden z testovacích kousků, již jezdí. Bohužel, ne v naší republice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.