Mladoboleslavská automobilka se nenechá zahanbit ani v příštím roce. A už nyní připravuje novinky nové modelové řady pro rok 2008.
Nejvýraznější novinkou pro rok 2008 je možnost objednat si k Fabii - ve verzi Ambiente, Elegance nebo Sport, bílou střechu. Cena za tento nadstandardní doplněk začíná na 11 500 Kč. Novinkou je také možnost objednat si systémy ASR a ESP do Fabie, která má základní motor 1.2 HTP 44 kW. U Octavie nás čeká novinka v podobě zavedení nového přeplňovaného benzínového motoru 1,8 TSI/118 kW. Doposud se využíval atmosférický čtyřválec 2,0 FSI/110 kW.
V roce 2008 se od mladoboleslavské automobilky dočkáme ale mnohem víc. V březnu 2008 se plánuje zahájení výroby sériového vozu Superb II. S verzí číslo I nebude mít téměř nic společného. Lišit se bude především v podvozku, v uložení motoru napříč, v nových agregátech a pravděpodobně si budeme moci i vybrat z většího množství variant.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.