V České republice došlo v průběhu posledních dnů k výraznému poklesu cen pohonných hmot. Jak moc ceny ještě klesnou?
Nejpoužívanější benzín u nás je Natural 95. V předchozím týdnu jeho cena klesla v průměru o 7 haléřů. Nyní stojí průměrně 30,41 Kč/l. Ke zlevnění došlo i v případě nafty, kterou teď koupíte v průměru za 28,36 Kč/l. To je o 5 haléřů méně než je obvyklé.
Nejlépe na tom jsou obyvatelé Olomouckého kraje. Zde jsou nízké ceny nejvýraznější. Litr benzínu vás zde přijde na 30,18 Kč. I ceny nafty se tady drží při zemi. Litr stojí 28,06 Kč.
Největší rozdíl v ceně benzínu, před a po zlevnění, je ale v Praze. V hlavním městě došlo ke zlevnění o 20 haléřů. Jeho cena je nyní ustálena na 30,47 Kč/l. Cena nafty zase nejvýrazněji poklesla v Jihomoravském kraji, a to o 15 haléřů na 28,51 Kč/l.
Nejdražší nafta je v Plzni, kde stojí 28,63 Kč/l. I benzín zde patří mezi nejdražší v celé České republice, a to 30,69 Kč/l. Přestože na Plzeňsku jsou ceny stále nejvyšší, i v tomto kraji došlo k mírnému zlevnění.
Libereckého a Moravskoslezského kraje se zlevnění pohonných hmot nedotklo vůbec.
Pohonných hmot zdarma se stejně nedočkáme, ale jejich zlevnění je určitě příjemné pro všechny z nás.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.