Do produkce přichází Farbio GTS

GTS
GTS, foto: Fabrio
Jan Fiala 21. září 2007 10:20
Sdílej:

Malý anglický výrobce sportovních vozů, společnost Farbio Sports Cars, začala ve své továrně u městečka Bath vyrábět nový model, Farbio GTS. Tento vůz má karoserii kompletně vyrobenou z uhlíkových vláken, disponuje podvozkem s prostorovým rámem a zcela plochou podlahou (včetně zadního difuzéru).

To propůjčuje modelu GTS zcela výjimečnou úroveň aerodynamického gripu. Designově se vůz vyznačuje jemnými plynulými liniemi a nevtíravou stylovou elegancí. A samozřejmě, tento sporťák dosahuje také skvělých výkonů a dynamiky.

Zíkladní cena na anglickém trhu se pohybuje na úrovni 59925 liber za verzi, poháněnou atmosférickým motorem, a 71675 za verzi přeplňovanou.

Koncepce vozu vychází z uprostřed umístěného motoru. Výkon atmosférické verze je 262 koní, přičemž z klidu na 10 km/h zruchlí za 5 sekund. Přeplňovaná verze Rotrex dosahuje výkonu 384 koní a z klidu na 100 km/hzrychlí za 4,1 sekundy.

Farbio GTS také dosahuje působivého poměru mezi hmotností a výkonem. U přeplňované verze je to 360 koní na tunu, u atmosférické verze pak 250 koní a tunu. Vůz je totiž lehoučký, hmotnost přeplňované verze je pouhých 1066 kg, a u atmosférické verze dokonce jen 1048 kilogramů.

O patřičné a bohatě dimenzované zpomalení vozu se starají čtyřpístkové brzdy AP Racing s ventilovanými kotouči o průměru 350 mm na přední nápravě a 328 mm na zadní nápravě.

Podvozek je plně nastavitelný, a to jak tlumení, tak pružiny Eibach. Díky tomu má vůz velice přesné vedení stopy a komunikativní řízení, což zajišťuje řidiči opravdu nevšední jízdní zážitky.

Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model GTS, se budou moci těšit z komfortního a prostorného ergonomicky navrženého interiéru, ve kterém jsou umístěny všestranně nastavitelné sportovní sedačky Sparco, které pojmou řidiče o výšce až 198 cm. Ovládací prvky jsou snadno dostupné a ovladatelné pomocí dotykového displeje, kterým lze řídit satelitní navigaci, klimatizaci i audiosystém.

Pro cestování na delší vzdálenosti se hodí objemná palivová nádrž o objemu 76 litrů, i zavazadlový prostor o velikosti 220 litrů, do kterého lze uložit kompletní golfovou výbavu nebo sadu zavazadel.

Společnost Farbio Sports Cars v průběhu následujících tří let očekává objednávky ve výši 11 milionů liber od zákazníků ve Velké Británii, USA, ze Skandinávie a Thajska. Čekací doba ve Velké Británii se v současné chvíli pohybuje okolo 8 měsíců.

Zdroj: Farbio Sports Cars

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?