Malý anglický výrobce sportovních vozů, společnost Farbio Sports Cars, začala ve své továrně u městečka Bath vyrábět nový model, Farbio GTS. Tento vůz má karoserii kompletně vyrobenou z uhlíkových vláken, disponuje podvozkem s prostorovým rámem a zcela plochou podlahou (včetně zadního difuzéru).
To propůjčuje modelu GTS zcela výjimečnou úroveň aerodynamického gripu. Designově se vůz vyznačuje jemnými plynulými liniemi a nevtíravou stylovou elegancí. A samozřejmě, tento sporťák dosahuje také skvělých výkonů a dynamiky.
Zíkladní cena na anglickém trhu se pohybuje na úrovni 59925 liber za verzi, poháněnou atmosférickým motorem, a 71675 za verzi přeplňovanou.
Koncepce vozu vychází z uprostřed umístěného motoru. Výkon atmosférické verze je 262 koní, přičemž z klidu na 10 km/h zruchlí za 5 sekund. Přeplňovaná verze Rotrex dosahuje výkonu 384 koní a z klidu na 100 km/hzrychlí za 4,1 sekundy.
Farbio GTS také dosahuje působivého poměru mezi hmotností a výkonem. U přeplňované verze je to 360 koní na tunu, u atmosférické verze pak 250 koní a tunu. Vůz je totiž lehoučký, hmotnost přeplňované verze je pouhých 1066 kg, a u atmosférické verze dokonce jen 1048 kilogramů.
O patřičné a bohatě dimenzované zpomalení vozu se starají čtyřpístkové brzdy AP Racing s ventilovanými kotouči o průměru 350 mm na přední nápravě a 328 mm na zadní nápravě.
Podvozek je plně nastavitelný, a to jak tlumení, tak pružiny Eibach. Díky tomu má vůz velice přesné vedení stopy a komunikativní řízení, což zajišťuje řidiči opravdu nevšední jízdní zážitky.
Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model GTS, se budou moci těšit z komfortního a prostorného ergonomicky navrženého interiéru, ve kterém jsou umístěny všestranně nastavitelné sportovní sedačky Sparco, které pojmou řidiče o výšce až 198 cm. Ovládací prvky jsou snadno dostupné a ovladatelné pomocí dotykového displeje, kterým lze řídit satelitní navigaci, klimatizaci i audiosystém.
Pro cestování na delší vzdálenosti se hodí objemná palivová nádrž o objemu 76 litrů, i zavazadlový prostor o velikosti 220 litrů, do kterého lze uložit kompletní golfovou výbavu nebo sadu zavazadel.
Společnost Farbio Sports Cars v průběhu následujících tří let očekává objednávky ve výši 11 milionů liber od zákazníků ve Velké Británii, USA, ze Skandinávie a Thajska. Čekací doba ve Velké Británii se v současné chvíli pohybuje okolo 8 měsíců.
Zdroj: Farbio Sports Cars
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.