Toužíte po novém Challengeru a chcete mít jeden z prvních tří modelů? Snadná věc, stačí dražit.
USA hlásí návrat k duchu muscle cars, Dodge Challenger je tu. Pokračovatel věhlasného jména se chlubí přeposilovaným designem, který jasně odkazuje na dobu svých předků. Nikdo jej zatím pořádně neviděl naživo, ale všichni ví jediné. Až se spustí prodeje, bude to bomba. Už kvůli tomu vzhledu.
6,1 litru velký motor generuje slušných 425 koní, ti jsou na zadní kola posíláni skrz automatickou převodovku o šesti stupních. Díky tomu zrychlí z nuly na sto za 4,5 sekundy...a spálí při tom jedny gumy. Nejvyšší rychlost 237 km/h není ani tolik podstatná, hlavní je to, že od semaforů to umí opravdu dobře, čtvrtmíle je totiž pryč za 13 sekund. O schopnosti zatáčet se již dále nepíše.
To vše jen tak pro připomenutí. To zásadní přijde teď, chcete-li vlastnit jednoho Challengera, máte tu možnost. První tři kousky totiž budou prodány ve třech různých aukcích.
Číslo 1 bude prodáno v Barret-Jackson Collector Car Auction v lednu příštího roku, výtěžek z této aukce bude zaslán na konto nadace notMYkid.
Číslo 2 bude prodáno na soukromé aukci dealerů Dodge již 26 září, profitovat z ní bude United Way for Southern Michigan.
Číslo 3 bude prodáno na aukčním portálu eBay, datum a další podrobnosti zatím nebyly zveřejněny.
Redakce ANN přeje příjemné dražení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.