BMW M3 je již na světě, to však v žádném případě nebrání tomu, aby v dílnách divize M vznikaly další skvosty s nenápadným písmenem M na zadní kapotě.
Podobně jako minulá generace, i současné BMW M3 bylo zatím představeno jen jako kupé. Tím však plány v žádném případě nekončí.
V nejbližší době se má supermoderní technologie dostat i do dalších karoserií. V první řadě to bude po vzoru minulé generace i kabriolet. Ten je však tentokrát s plechovou skládací střechou, což znamená jediné, obří nárůst hmotnosti. Se třemi přebytečnými metráky se bude muset divize M nějak vypořádat.
Dalším potencionálním „závoďákem“ je sedan. I ten se zanedlouho objeví v portfoliu BMW a po obnovené premiéře u třídy 5 se i trojka dočká kombíku. BMW se tak jasně snaží zasáhnout co největší skupinu zákazníků tak, aby se mohla rovnat s produkty konkurence, tam je totiž větší spektrum karoserií v nabídce již delší dobu.
Zanedlouho přijde i další příjemná změna. Dosavadní manuální převodovku doplní v nabídce zbrusu nová sedmistupňová dvouspojková převodovka vyvinutá ve spolupráci s věhlasnou firmou Getarg. Nahradí tak současné SMG.
Trochu extrémnějším modelem bude opět série CSL. Odlehčená verze současného kupé se již pilně testuje. Minulá, limitovaná edice měla být jen zkouškou, jsou-li zákazníci ochotni platit nejen za vyšší výkon, ale i nižší hmotnost.
A co nám BMW v příštích letech nabídne? Technici z Mnichova se určitě nenudí, neboť s číslem 1 na kapotě přijede ještě kupé, které již bylo představeno, a kabriolet s plátěnou střechou. Delší dobu si ještě počkáme na X1, nejmenší z rodiny SUV.
Číslice 2 pravděpodobně zůstane prozatím neobsazena, ale podle dostupných informací by se zde časem měl objevit sportovní roadster konkurující Mazdě MX5.
U trojky bude největší novinkou portfolio verzí M, ale i život X3 se nenávratně chýlí ke konci a přibližně za 2 roky by měl dostat nástupce.
Ačkoliv bylo kupé Z4 a facelift roadsteru představeny teprve nedávno, již není krouží světem prototypy v poměrně pokročilém stádiu vývoje, o kterých se tvrdí, že jde právě o novou Z4. Má být větší, aby uvolnila místo pro budocí Z2. Osobně mi to však přijde přinejmenším podivné.
Číslice 5 je již téměř obsazena, sedan, kombi a SUV doplní první MPV, které bude pojmenováno inovativně V5. Ve vzdálenější budoucnosti bude doplněno i o menší V3, některé zdroje zatím jen spekulují i o velkém V7, to už zní spíše jako sci-fi. V5 bude postaveno na bázi sedanu série 5 a bude se snažit brát zákazníky především zájemcům o konkurenční SUV a o Mercedes R-klasse. Měl by však být menší a lehčí.
Po představení X6 by již měla být tato číslice prozatím uzavřena.
A již příští rok by měla být představena nová generace luxusního sedanu třídy 7.
Tento výčet navíc zcela jistě není vyčerpávající, víte-li o nějakém dalším zajímavém modelu, který mi při hledání utekl, dopište jej do diskuze, budeme jen rádi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.