Hamann již podruhé tuní Gallardo. Stojí to za to, nebo je to jen snůška zbytečností pro superauto? Hamann Lamborghini Gallardo victory edition se představuje.
Vlastníte Lamborhini Gallardo? Nuda, co? Má to každej jouda na druhým konci ulice a prostě už to dávno není čím to bývalo. Zkrátka sériovým Lambem už dneska dávno nikdo nikoho neohromí. Proto přišel Hamann.
Hamann má Gallardo ve svém repertoáru již delší dobu. Jenže nejen samotné vozy jsou nahrazovány novějšími a modernějšími, i tuningy přicházejí a odcházejí.Ostatně, účelem tuningu je odlišení se od okolní šedi a to moc dobře nejde, když je polovička aut „vytuněna“ stejně jako to vaše. Je tedy čas na druhou generaci tuningu od Hamannu s názvem Victory edition.
Z funkční stránky se pozměnění dočkalo především naladění řídící jednotky a nový je i výfuk. Tomu sekundují i silnější brzdy.
Výraznější jsou však změny exteriéru. Gallardo nemá špatnou aerodynamiku, Hamann se ji však pokusil ještě dále zlepšit novým zadním křídlem. Nového designu se dočkaly i blatníky a nárazníky, které jsou nyní mnohem mohutnější a výraznější. Na střeše se objevil sací otvor a vše doplňují kryty předních světlometů, které jsou nyní vyvedeny ve stylu jednotlivých svítilen.
Vše, včetně interiéru, je potom vyvedeno v poměrně zajímavé oranžovo-černé barvě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.