Volkswagen pokud chce mít opravdu komplexní nabídku svých modelů, bude muset ještě na několika místech přidat. Volkswagen Polo Cabrio zaceluje další díru v portfoliu.
Světoznámá firma Karmann připravila pro Volkswagen další dílko. Po obřím úspěchu brouka s otevřenými krovkami, které měl na starosti též Karmann, má tato firma u Volkswagenu velmi dobrý zvuk.
Karmann stojí i za konkurenčními kabriolety, všechny však mají jednoho společného jmenovatele. Je jím plechová skládací střecha. Volkswagen jde svojí cestou a stále věří v látkovou budoucnost.
Vše je odvozeno od Pola GTI. To má pod kapotou starý dobrý 1,8 T o výkonu 150 koní. Velmi dobrý základ pro tuning. Vepředu se toho příliš nezměnilo. Z bočního pohledu je potom patrný nový oblouk střechy, který se mnohem více přibližuje siluetě kupé. Díky tomu, že ve kufru nebere prostor plech, ale pouze se tam snadno seskládá trocha látky, podařilo se vytvořit příjemnou, ničím nerušenou a uměle neprotaženou záď.
Zadní část je naprosto přepracována. Víko kufru je nyní uchyceno mnohem více vepředu a otvírá se lehce atypicky. Kufr je poměrně slušně velký, dle složení/natažení střechy se jeho objem pohybuje mezi 150-300 litry. Dole je patrná sdružená koncovka výfuku a difuzor.
Polo cabrio nabízí poměrně velmi atraktivní design a v době plechových střech jde o příjemný závan, téměř již nostalgie. Věříme, že dostane-li se kabriolet do sériové produkce, nezklame a své zákazníky si najde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.