Volkswagen Polo Cabrio - míň kovu, víc látky

Polo
Polo, foto: Volkswagen
Marek Litzman 14. září 2007 08:02
Sdílej:

Volkswagen pokud chce mít opravdu komplexní nabídku svých modelů, bude muset ještě na několika místech přidat. Volkswagen Polo Cabrio zaceluje další díru v portfoliu.

Světoznámá firma Karmann připravila pro Volkswagen další dílko. Po obřím úspěchu brouka s otevřenými krovkami, které měl na starosti též Karmann, má tato firma u Volkswagenu velmi dobrý zvuk.

Karmann stojí i za konkurenčními kabriolety, všechny však mají jednoho společného jmenovatele. Je jím plechová skládací střecha. Volkswagen jde svojí cestou a stále věří v látkovou budoucnost.

Vše je odvozeno od Pola GTI. To má pod kapotou starý dobrý 1,8 T o výkonu 150 koní. Velmi dobrý základ pro tuning. Vepředu se toho příliš nezměnilo. Z bočního pohledu je potom patrný nový oblouk střechy, který se mnohem více přibližuje siluetě kupé. Díky tomu, že ve kufru nebere prostor plech, ale pouze se tam snadno seskládá trocha látky, podařilo se vytvořit příjemnou, ničím nerušenou a uměle neprotaženou záď.

Zadní část je naprosto přepracována. Víko kufru je nyní uchyceno mnohem více vepředu a otvírá se lehce atypicky. Kufr je poměrně slušně velký, dle složení/natažení střechy se jeho objem pohybuje mezi 150-300 litry. Dole je patrná sdružená koncovka výfuku a difuzor.

Polo cabrio nabízí poměrně velmi atraktivní design a v době plechových střech jde o příjemný závan, téměř již nostalgie. Věříme, že dostane-li se kabriolet do sériové produkce, nezklame a své zákazníky si najde.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?