Lidové vozy opět zažívají svůj comeback. Jediný rozdíl je ten, že soudruzi z NDR už nejsou jediní, kteří pracují na jejich vývoji. Otázkou zůstává, jestli lidové automobily budou také za lidovou cenu.
Asi nejstarším lidovým vozem byl dnes již legendární ,,brouk“ od Volkswagenu. A brzy mu přibude i bratříček. V polovině září Volkswagen představí automobil, který bude nejvolkswagenovatější.
Mladší bráška „brouka“ se bude jmenovat City expert a zajímavý bude především svým netradičním umístěním motoru, který bude vzadu. O lidové ceně asi v tomto případě nemůže být řeč. Předpokládaná cena je 5 tisíc euro.
Ani zmiňovaní soudruzi z NDR se nemohli nechat zahanbit. Firma Herpa chce znovu oživit legendárního trabanta . Ještě si ale minimálně dva roky počkáme než se tito plechoví dříči vrátí zpět na silnici. Design bude pravděpodobně stejný, rozdíl však bude pod kapotou, kde najdeme moderní agregát se značkou BMW. Výroba ovšem nepřesáhne 1 500 automobilů, takže lidové ceny se zase nedočkáme. Ale možná ho má ještě děda, tak bakelit oprášíme a za pár korun bude třeba jako nový.
Možná chápeme lidové auto jako auto za lidovou cenu jen v České republice. V tomto duchu má jít ale rumunská Dacia. V roce 2009 se možná dočkáme ještě výrazně levnějšího automobilu než je stávající Logan. Jeho cena se má totiž pohybovat v přepočtu kolem neuvěřitelných 64 500 Kč!!!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.