Lidové vozy opět zažívají svůj comeback. Jediný rozdíl je ten, že soudruzi z NDR už nejsou jediní, kteří pracují na jejich vývoji. Otázkou zůstává, jestli lidové automobily budou také za lidovou cenu.
Asi nejstarším lidovým vozem byl dnes již legendární ,,brouk“ od Volkswagenu. A brzy mu přibude i bratříček. V polovině září Volkswagen představí automobil, který bude nejvolkswagenovatější.
Mladší bráška „brouka“ se bude jmenovat City expert a zajímavý bude především svým netradičním umístěním motoru, který bude vzadu. O lidové ceně asi v tomto případě nemůže být řeč. Předpokládaná cena je 5 tisíc euro.
Ani zmiňovaní soudruzi z NDR se nemohli nechat zahanbit. Firma Herpa chce znovu oživit legendárního trabanta . Ještě si ale minimálně dva roky počkáme než se tito plechoví dříči vrátí zpět na silnici. Design bude pravděpodobně stejný, rozdíl však bude pod kapotou, kde najdeme moderní agregát se značkou BMW. Výroba ovšem nepřesáhne 1 500 automobilů, takže lidové ceny se zase nedočkáme. Ale možná ho má ještě děda, tak bakelit oprášíme a za pár korun bude třeba jako nový.
Možná chápeme lidové auto jako auto za lidovou cenu jen v České republice. V tomto duchu má jít ale rumunská Dacia. V roce 2009 se možná dočkáme ještě výrazně levnějšího automobilu než je stávající Logan. Jeho cena se má totiž pohybovat v přepočtu kolem neuvěřitelných 64 500 Kč!!!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.