Když člověk vidí řidiče v nouzi, nedá mu to nezastavit a nepokusit se mu pomoci. A nemusí to být zrovna blondýnka za volantem. Ale bohužel ne vždy se dobrý úmysl vyplatí.
Řidiče často trápí problém se studenými starty. Většinou se to dává za vinu akumulátoru, ale příčina může být i někde úplně jinde. Pokud jste v poslední době startovali cizí auto přes propojovací kabely, právě toto může být původcem závady na vašem autě.
Při použití startovacích kabelů nesmí motor běžet. Většina řidičů chybuje právě v tomto a mylně se domnívají, že podmínkou dobití akumulátoru je běžící motor. Pravdou je přesný opak!
Velký odběr proudu z akumulátoru může poškodit alternátor u vozidla ,,dárce“. Toto riziko hrozí především starším automobilům. Mladší modely se většinou naštěstí dokáží s proudovými šoky vyrovnat.
Chybují také ti, kteří chtějí ušetřit a nakoupí startovací kabely rámcově za 100 Kč. Kvalitní výrobek je totiž mnohem dražší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?