Když člověk vidí řidiče v nouzi, nedá mu to nezastavit a nepokusit se mu pomoci. A nemusí to být zrovna blondýnka za volantem. Ale bohužel ne vždy se dobrý úmysl vyplatí.
Řidiče často trápí problém se studenými starty. Většinou se to dává za vinu akumulátoru, ale příčina může být i někde úplně jinde. Pokud jste v poslední době startovali cizí auto přes propojovací kabely, právě toto může být původcem závady na vašem autě.
Při použití startovacích kabelů nesmí motor běžet. Většina řidičů chybuje právě v tomto a mylně se domnívají, že podmínkou dobití akumulátoru je běžící motor. Pravdou je přesný opak!
Velký odběr proudu z akumulátoru může poškodit alternátor u vozidla ,,dárce“. Toto riziko hrozí především starším automobilům. Mladší modely se většinou naštěstí dokáží s proudovými šoky vyrovnat.
Chybují také ti, kteří chtějí ušetřit a nakoupí startovací kabely rámcově za 100 Kč. Kvalitní výrobek je totiž mnohem dražší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.