Auto blízké budoucnosti je představeno již dnes. Takto by mohl vypadat i příští sedan třídy S.
Mercedes na autosalonu ve Frankfurtu představil lahůdku nejlahůdkovatější. O tom, že na autosalonu bude k vidění nový motor Diesotto, který je schopen kombinovat dieselové i benzínové vlastnosti motorů, jsme psali již dříve. To jsme však ještě nevěděli, že očekávaný Diesotto bude představen uprostřed sedanu budoucnosti, modelu F700.
F700 je stejně zajímavý jako samotný motor, vzhledem k tomu, že rozsáhlé představení je uveřejněno zde, jen ve zkratce. Diesotto je přeplňovaný a hybridní čtyřválec o objemu 1,8 litru. Tankuje se do něho běžný natural, ale díky novým technologiím je schopen zapojovat či odpojovat zapalování svíčkou. Jinak řečeno, motor je schopen běžet jak v dieselovém, tak i v benzínovém módu a z obou si bere jen to nejlepší. Mercedes je první, komu se toto podařilo se standardním benzínem, bez nutnosti dodávání dalších aditiv.
Přeplňovaná 1,8 tak má výkon 240 koní, a točivý moment 400 Nm. Pokud jej namontujeme do F 700, což je, jak jsem se již zmínil, třída S budoucnosti, ovšem s poctivými pěti metry, dočkáme se spotřeby pouhých 5,3 litru/100 km a emisí CO2 jen 127 g/km. Nejúspornější dieselová S320 cdi o podobném výkonu si vezme průměrně 8 litrů/100 km.
F 700 je předobraz limuzíny blízké budoucnosti. Se svými 5,17 metry o 10 cm převyšuje současnou třídu S, vzhledem k současnému trendu růstu je tedy o 1-2 generace větší. Je vybaven velmi zajímavým systémem tlumičů PRE-SCAN.
Zatímco současné aktivní tlumiče jsou schopny reagovat na to, čím projíždí přední náprava a adekvátně přizpůsobovat charakteristiku nápravy zadní, F700 jde dál. S pomocí laserových skenerů prohlíží povrch vozovky ještě předtím,než se na něm vůz vůbec objeví. Díky tomu je možné měnit i charakteristiku přední nápravy a jízda se tak stává ještě pohodlnější. O představení v sérii se tisková zpráva nezmiňuje, osobně však věštím buď novou generaci třídy E, či facelift třídy S.
Díky malému motoru se podařilo významně prodloužit životní prostor pro cestující, ti si tak užijí mnohem více komfortu. Především pravé zadní sedadlo je možno považovat za modlu komfortu. Je možné s ním hýbat a dokonce jej i zajímavým způsobem otočit o 180 stupňů. Mnoho z použitých nápadů bude jistě použito v praxi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.