Auto blízké budoucnosti je představeno již dnes. Takto by mohl vypadat i příští sedan třídy S.
Mercedes na autosalonu ve Frankfurtu představil lahůdku nejlahůdkovatější. O tom, že na autosalonu bude k vidění nový motor Diesotto, který je schopen kombinovat dieselové i benzínové vlastnosti motorů, jsme psali již dříve. To jsme však ještě nevěděli, že očekávaný Diesotto bude představen uprostřed sedanu budoucnosti, modelu F700.
F700 je stejně zajímavý jako samotný motor, vzhledem k tomu, že rozsáhlé představení je uveřejněno zde, jen ve zkratce. Diesotto je přeplňovaný a hybridní čtyřválec o objemu 1,8 litru. Tankuje se do něho běžný natural, ale díky novým technologiím je schopen zapojovat či odpojovat zapalování svíčkou. Jinak řečeno, motor je schopen běžet jak v dieselovém, tak i v benzínovém módu a z obou si bere jen to nejlepší. Mercedes je první, komu se toto podařilo se standardním benzínem, bez nutnosti dodávání dalších aditiv.
Přeplňovaná 1,8 tak má výkon 240 koní, a točivý moment 400 Nm. Pokud jej namontujeme do F 700, což je, jak jsem se již zmínil, třída S budoucnosti, ovšem s poctivými pěti metry, dočkáme se spotřeby pouhých 5,3 litru/100 km a emisí CO2 jen 127 g/km. Nejúspornější dieselová S320 cdi o podobném výkonu si vezme průměrně 8 litrů/100 km.
F 700 je předobraz limuzíny blízké budoucnosti. Se svými 5,17 metry o 10 cm převyšuje současnou třídu S, vzhledem k současnému trendu růstu je tedy o 1-2 generace větší. Je vybaven velmi zajímavým systémem tlumičů PRE-SCAN.
Zatímco současné aktivní tlumiče jsou schopny reagovat na to, čím projíždí přední náprava a adekvátně přizpůsobovat charakteristiku nápravy zadní, F700 jde dál. S pomocí laserových skenerů prohlíží povrch vozovky ještě předtím,než se na něm vůz vůbec objeví. Díky tomu je možné měnit i charakteristiku přední nápravy a jízda se tak stává ještě pohodlnější. O představení v sérii se tisková zpráva nezmiňuje, osobně však věštím buď novou generaci třídy E, či facelift třídy S.
Díky malému motoru se podařilo významně prodloužit životní prostor pro cestující, ti si tak užijí mnohem více komfortu. Především pravé zadní sedadlo je možno považovat za modlu komfortu. Je možné s ním hýbat a dokonce jej i zajímavým způsobem otočit o 180 stupňů. Mnoho z použitých nápadů bude jistě použito v praxi.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!