Auto blízké budoucnosti je představeno již dnes. Takto by mohl vypadat i příští sedan třídy S.
Mercedes na autosalonu ve Frankfurtu představil lahůdku nejlahůdkovatější. O tom, že na autosalonu bude k vidění nový motor Diesotto, který je schopen kombinovat dieselové i benzínové vlastnosti motorů, jsme psali již dříve. To jsme však ještě nevěděli, že očekávaný Diesotto bude představen uprostřed sedanu budoucnosti, modelu F700.
F700 je stejně zajímavý jako samotný motor, vzhledem k tomu, že rozsáhlé představení je uveřejněno zde, jen ve zkratce. Diesotto je přeplňovaný a hybridní čtyřválec o objemu 1,8 litru. Tankuje se do něho běžný natural, ale díky novým technologiím je schopen zapojovat či odpojovat zapalování svíčkou. Jinak řečeno, motor je schopen běžet jak v dieselovém, tak i v benzínovém módu a z obou si bere jen to nejlepší. Mercedes je první, komu se toto podařilo se standardním benzínem, bez nutnosti dodávání dalších aditiv.
Přeplňovaná 1,8 tak má výkon 240 koní, a točivý moment 400 Nm. Pokud jej namontujeme do F 700, což je, jak jsem se již zmínil, třída S budoucnosti, ovšem s poctivými pěti metry, dočkáme se spotřeby pouhých 5,3 litru/100 km a emisí CO2 jen 127 g/km. Nejúspornější dieselová S320 cdi o podobném výkonu si vezme průměrně 8 litrů/100 km.
F 700 je předobraz limuzíny blízké budoucnosti. Se svými 5,17 metry o 10 cm převyšuje současnou třídu S, vzhledem k současnému trendu růstu je tedy o 1-2 generace větší. Je vybaven velmi zajímavým systémem tlumičů PRE-SCAN.
Zatímco současné aktivní tlumiče jsou schopny reagovat na to, čím projíždí přední náprava a adekvátně přizpůsobovat charakteristiku nápravy zadní, F700 jde dál. S pomocí laserových skenerů prohlíží povrch vozovky ještě předtím,než se na něm vůz vůbec objeví. Díky tomu je možné měnit i charakteristiku přední nápravy a jízda se tak stává ještě pohodlnější. O představení v sérii se tisková zpráva nezmiňuje, osobně však věštím buď novou generaci třídy E, či facelift třídy S.
Díky malému motoru se podařilo významně prodloužit životní prostor pro cestující, ti si tak užijí mnohem více komfortu. Především pravé zadní sedadlo je možno považovat za modlu komfortu. Je možné s ním hýbat a dokonce jej i zajímavým způsobem otočit o 180 stupňů. Mnoho z použitých nápadů bude jistě použito v praxi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?