Kia Motors Corporation představuje ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu tři nové modely. Jde o koncept sportovního kupé Kia Kee, koncept ekologického vozu Kia eco_cee'd a také novou platformu vozů s pohonem vodíkovým palivovým článkem FCEV.
Kia Kee - koncept sportovního kupé Světová premiéra konceptu tohoto zcela nového sprtovního kupé je významným momentem na cestě společnosti Kia Motor Corporation k určenému cíli - stát se významným celosvětovým výrobcem automobilů.
Kia Kee (vyslovuje se 'kí') má délku 4,3 metru. Jde o čtyřmístné dvoudveřové kupé, které má konfiguraci 2+2 a na cestě má díky neotřelému designu působivý vzhled. Ten demonstruje nepřeplácaný a čistý styl a představuje nový designový směr, kterým se Kia hodlá v budoucnosti ubírat.
Kia Kee má široký rozchod, nízký profil, a využívá tři unikátní prvky exteriéru - robustní a silově působící design přední části vozu, s výraznými světlomety ve formě skupiny LED diod, dále dynamický profil v podobě nápadného skleníku a dvacetipalcová litá kola. Délka činí přesně 4324 mm a pod kapotou je umístěn benzinový šestiválcový motor V6 nové generace o zdvihovém objemu 2 litry a výkonu 200 koní, který je spřažen se šestistupnovou automatickou převodovkou.
Kia eco_cee'd - koncept výkonného a přitom ekologického vozu Další světovou premiérou Kia na autosalonu ve Frankfurtu je koncept výkonného ekologického vozu 'eco_cee'd'. Tento koncept vychází z projektu hatchbacku Kia pro_cee'd, ale měl by dosahovat nižší spotřeby a emisí škodlivin - přesto má však nabízet dostatek výkonu pro dravou jízdu. Základem je platforma pro_cee'd, doplněná úsporným motorem, který plní emisní předpisy Euro-5. Výkon tohoto přeplňovaného dieselového motoru o objemu 1,6 litru činí 115 koní, takže koncept eco_cee'd má zdůraznit 'zelený' poteciál standardního modelu pro_cee'd. Kombinací malých, přesto však významných změn, provedených na daném základu pro_cee'd, bylo dosaženo snížení kombinované spotřeby paliva (na hodnotu 3.9 l/100km) i nižších emisí oxidu uhličitého (pouze 104 g/km).
Výkonnost, úspornost i úroveň emisí konceptu eco-cee'd jsou také výsledkem lepší aerodynamiky, kdy se podařilo dosáhnout snížení koeficientu odporu vzduchu na hodnotu 0,29. Aby bylo dosaženo maximální úspornosti vozu, je také koncept eco_cee'd vybaven systémem Idle Stop&Go a regenerativním brzdovým systémem, který při brzdění dobíjí baterie a napájí elektrospotřebiče.
Koncept eco-cee'd tak představuje vizi společnosti Kia, jakým směrem se bude ubírat vývoj automobilů v blízké budoucnosti - vozy budou úspornější, přátelštější k životnímu prostředí, ale stále budou nabízet zákazníkům možnost dynamické jízdy, prvotřídních jízdních vlastností a zábavy.
Kia FCEV - evropský debut nové platformy Premiéru na stánku Kia Motors Corporation si odbývá také nejnovější platforma elektromobilu, poháněná palivovým článkem (FCEV). Tato platforma využívá pro palivový článek jako paliva vodík; palivový článek pak vyrábí elektrickou energie, která pohání elektromotor. Tím Kia hodlá v budoucnu přispět k vývoji zcela čistých ekologických vozů.
Platforma má délku 4,6 metru a je navržena tak, aby posloužila pro vozy typu SUV. O pohon se starají tři elektromotory, kterým dodává příkon 100 kW palivový článek. V tom se na elektrickou energii přeměňuje vodík, skladovaný ve dvou nádržích o objemu 76 litrů při přetlaku 700 bar. Platformu FCEV také disponuje pohonem všech kol 4x4 a nejen slibuje dostatek výkonu pro použití u terénního vozu, ale také schopnost provozu při teplotách až do - 30°C.
Počítačové simulace společnosti Kia říkají, že pokud by se tato platforma použila u vozu typu Sorento, zryhlil by automobil z klidu na 100 km/h za 10 sekund, dosáhl maximální rychlosti 170 km/h a dojezd by činil 600 km - to vše přitom při nulových emisích škodlivin.
Zdroj: Kia Motors Corporation
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?