Kia Motors Corporation představuje ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu tři nové modely. Jde o koncept sportovního kupé Kia Kee, koncept ekologického vozu Kia eco_cee'd a také novou platformu vozů s pohonem vodíkovým palivovým článkem FCEV.
Kia Kee - koncept sportovního kupé Světová premiéra konceptu tohoto zcela nového sprtovního kupé je významným momentem na cestě společnosti Kia Motor Corporation k určenému cíli - stát se významným celosvětovým výrobcem automobilů.
Kia Kee (vyslovuje se 'kí') má délku 4,3 metru. Jde o čtyřmístné dvoudveřové kupé, které má konfiguraci 2+2 a na cestě má díky neotřelému designu působivý vzhled. Ten demonstruje nepřeplácaný a čistý styl a představuje nový designový směr, kterým se Kia hodlá v budoucnosti ubírat.
Kia Kee má široký rozchod, nízký profil, a využívá tři unikátní prvky exteriéru - robustní a silově působící design přední části vozu, s výraznými světlomety ve formě skupiny LED diod, dále dynamický profil v podobě nápadného skleníku a dvacetipalcová litá kola. Délka činí přesně 4324 mm a pod kapotou je umístěn benzinový šestiválcový motor V6 nové generace o zdvihovém objemu 2 litry a výkonu 200 koní, který je spřažen se šestistupnovou automatickou převodovkou.
Kia eco_cee'd - koncept výkonného a přitom ekologického vozu Další světovou premiérou Kia na autosalonu ve Frankfurtu je koncept výkonného ekologického vozu 'eco_cee'd'. Tento koncept vychází z projektu hatchbacku Kia pro_cee'd, ale měl by dosahovat nižší spotřeby a emisí škodlivin - přesto má však nabízet dostatek výkonu pro dravou jízdu. Základem je platforma pro_cee'd, doplněná úsporným motorem, který plní emisní předpisy Euro-5. Výkon tohoto přeplňovaného dieselového motoru o objemu 1,6 litru činí 115 koní, takže koncept eco_cee'd má zdůraznit 'zelený' poteciál standardního modelu pro_cee'd. Kombinací malých, přesto však významných změn, provedených na daném základu pro_cee'd, bylo dosaženo snížení kombinované spotřeby paliva (na hodnotu 3.9 l/100km) i nižších emisí oxidu uhličitého (pouze 104 g/km).
Výkonnost, úspornost i úroveň emisí konceptu eco-cee'd jsou také výsledkem lepší aerodynamiky, kdy se podařilo dosáhnout snížení koeficientu odporu vzduchu na hodnotu 0,29. Aby bylo dosaženo maximální úspornosti vozu, je také koncept eco_cee'd vybaven systémem Idle Stop&Go a regenerativním brzdovým systémem, který při brzdění dobíjí baterie a napájí elektrospotřebiče.
Koncept eco-cee'd tak představuje vizi společnosti Kia, jakým směrem se bude ubírat vývoj automobilů v blízké budoucnosti - vozy budou úspornější, přátelštější k životnímu prostředí, ale stále budou nabízet zákazníkům možnost dynamické jízdy, prvotřídních jízdních vlastností a zábavy.
Kia FCEV - evropský debut nové platformy Premiéru na stánku Kia Motors Corporation si odbývá také nejnovější platforma elektromobilu, poháněná palivovým článkem (FCEV). Tato platforma využívá pro palivový článek jako paliva vodík; palivový článek pak vyrábí elektrickou energie, která pohání elektromotor. Tím Kia hodlá v budoucnu přispět k vývoji zcela čistých ekologických vozů.
Platforma má délku 4,6 metru a je navržena tak, aby posloužila pro vozy typu SUV. O pohon se starají tři elektromotory, kterým dodává příkon 100 kW palivový článek. V tom se na elektrickou energii přeměňuje vodík, skladovaný ve dvou nádržích o objemu 76 litrů při přetlaku 700 bar. Platformu FCEV také disponuje pohonem všech kol 4x4 a nejen slibuje dostatek výkonu pro použití u terénního vozu, ale také schopnost provozu při teplotách až do - 30°C.
Počítačové simulace společnosti Kia říkají, že pokud by se tato platforma použila u vozu typu Sorento, zryhlil by automobil z klidu na 100 km/h za 10 sekund, dosáhl maximální rychlosti 170 km/h a dojezd by činil 600 km - to vše přitom při nulových emisích škodlivin.
Zdroj: Kia Motors Corporation
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.