I městský vozík umí být opravdu pekelně rychlý. Dokazuje to Brabus se svojí limitovanou edicí enormně posíleného Smartu.
Dvoumístný Smart Fortwo, taková ta malá sranda, která vypadá, že se v každé zatáčce musí převrátit... A zrovna ta má dostat poměrně silný motor? To se někdo snaží přemoci fyzikální zákony? To jsou snad první otázky, které se dozvíte, řeknete-li někomu, že ten malý městský prcek dostal pod zadní kapotu přes 110 zběsilých kobyl. A ona je to přitom realita. Tento přečin proti přírodě spáchal Brabus a dokonce se k němu hrdě hlásí. Tak se na něj pojďme podívat.
Tříválec pod zadní kapotou dostal výborný lék na astma, opravdu silné turbo. Díky němu povyskočil výkon na ukrutných 112 koní a točivý moment na hodnotu 150 Nm a to ve velmi širokém spektru otáček. Díky tomu je stovka na tachometru již za 9,5 sekundy a až na 170 zasáhne omezovač. Tak daleko za fyziku tedy v Německu nešli.
Do blatníků se podařilo vecpat na Smártí poměry opravdu obří disky o průměru 18 palců. Na nich jsou zase nízkoprofilové pneumatiky 205/35 a 235/30. Musely tak být upraveny jak panely karoserie, tak i komponenty podvozku, které teď budou opět o něco více ničeny.
Číslice 112 neudává jen výkon, je to také počet vyrobených kusů. Pravděpodobnost, že vás tedy předjede tato dvousedadlová raketa, je tak mizivá. I přesto, pozor na ně. Jsou opravdu rychlé, mršky.Jinak k vidění budou opět ve Frankfurtu. Základní cena je stanovena na 1,3 milionu korun. Samozřejmostí je proto i maximální dostupná výbava.
zdroj: Brabus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.