I městský vozík umí být opravdu pekelně rychlý. Dokazuje to Brabus se svojí limitovanou edicí enormně posíleného Smartu.
Dvoumístný Smart Fortwo, taková ta malá sranda, která vypadá, že se v každé zatáčce musí převrátit... A zrovna ta má dostat poměrně silný motor? To se někdo snaží přemoci fyzikální zákony? To jsou snad první otázky, které se dozvíte, řeknete-li někomu, že ten malý městský prcek dostal pod zadní kapotu přes 110 zběsilých kobyl. A ona je to přitom realita. Tento přečin proti přírodě spáchal Brabus a dokonce se k němu hrdě hlásí. Tak se na něj pojďme podívat.
Tříválec pod zadní kapotou dostal výborný lék na astma, opravdu silné turbo. Díky němu povyskočil výkon na ukrutných 112 koní a točivý moment na hodnotu 150 Nm a to ve velmi širokém spektru otáček. Díky tomu je stovka na tachometru již za 9,5 sekundy a až na 170 zasáhne omezovač. Tak daleko za fyziku tedy v Německu nešli.
Do blatníků se podařilo vecpat na Smártí poměry opravdu obří disky o průměru 18 palců. Na nich jsou zase nízkoprofilové pneumatiky 205/35 a 235/30. Musely tak být upraveny jak panely karoserie, tak i komponenty podvozku, které teď budou opět o něco více ničeny.
Číslice 112 neudává jen výkon, je to také počet vyrobených kusů. Pravděpodobnost, že vás tedy předjede tato dvousedadlová raketa, je tak mizivá. I přesto, pozor na ně. Jsou opravdu rychlé, mršky.Jinak k vidění budou opět ve Frankfurtu. Základní cena je stanovena na 1,3 milionu korun. Samozřejmostí je proto i maximální dostupná výbava.
zdroj: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.