Další z řady ekologických konceptů, které si pro nás připravili pro Frankfurt, pochází z dílny Opelu. Co nabízí tento elektrický hybrid?
Automobilky si stále více uvědomují, že současným technologiím ještě zdaleka není konec a mohou být poměrně malými zásahy velmi významně vylepšeny. Po představení Volva ReCharge concept je zde druhý zástupce hybridních elektromobilů, Opel Flextreme.
Opel je, podobně jako Volvo, čistokrevným elektromobilem. Na jedno nabití dokáže najet až 100 km, což není vůbec mnoho. Na rozdíl od konvenčních elektromobilů však disponuje malým dieselovým motorem, který je schopen dodat šťávu i tam, kde by jinde nestačila. Díky spalovacímu motoru je tak možné jezdit krátké vzdálenosti „zdarma“, tedy za cenu elektřiny, a delší bez nutnosti každých pár kilometrů nabíjet. Řidič je tak limitován jen množstvím paliva v nádrži.
Výkon elektromotoru je slušných 120 kW (163 koní) a točivý moment nezanedbatelných 320 Nm. Dieselový podpůrný motor 1,3 má výkon jen 53 kW (72 koní). Zajímavé je, že vzadu je místo pro uložení dvou Segwayů, tedy elektronických vozítek pro pohyb ve městě. Ve svém uložení se i dobíjejí.
Vše podtrhuje sci-fi vzhled. Další informace a fotografie čekejte v průběhu autosalonu ve Frankfurtu, který začíná již dnes.
zdroj: Opel
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.