Další z řady ekologických konceptů, které si pro nás připravili pro Frankfurt, pochází z dílny Opelu. Co nabízí tento elektrický hybrid?
Automobilky si stále více uvědomují, že současným technologiím ještě zdaleka není konec a mohou být poměrně malými zásahy velmi významně vylepšeny. Po představení Volva ReCharge concept je zde druhý zástupce hybridních elektromobilů, Opel Flextreme.
Opel je, podobně jako Volvo, čistokrevným elektromobilem. Na jedno nabití dokáže najet až 100 km, což není vůbec mnoho. Na rozdíl od konvenčních elektromobilů však disponuje malým dieselovým motorem, který je schopen dodat šťávu i tam, kde by jinde nestačila. Díky spalovacímu motoru je tak možné jezdit krátké vzdálenosti „zdarma“, tedy za cenu elektřiny, a delší bez nutnosti každých pár kilometrů nabíjet. Řidič je tak limitován jen množstvím paliva v nádrži.
Výkon elektromotoru je slušných 120 kW (163 koní) a točivý moment nezanedbatelných 320 Nm. Dieselový podpůrný motor 1,3 má výkon jen 53 kW (72 koní). Zajímavé je, že vzadu je místo pro uložení dvou Segwayů, tedy elektronických vozítek pro pohyb ve městě. Ve svém uložení se i dobíjejí.
Vše podtrhuje sci-fi vzhled. Další informace a fotografie čekejte v průběhu autosalonu ve Frankfurtu, který začíná již dnes.
zdroj: Opel
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.