Rychle a nenápadně, právě tak budou vypadat zájemci o poslední výtvor z dílny věhlasné ladičské firmy Brabus. Mercedes Benz třídy C není možná nejlepším materiálem k extrémním úpravám, v Brabusu si to však nemyslí. Jinak by totiž nemohl vzniknout nejnovější modelu Bullit.
Vezměte jedno Céčko od Mercedesu, zahoďte starý motor, již nebude potřeba. Vezměte nový, ručně vyráběný V12 biturbo od Brabusu, trochu jej polaďte a vsuňte pod kapotu svého Céčka. Doplňte několika málo nenápadnými spoilerky, přidejte přední nárazník s obřími vstupy pro chlazení a sání motoru a máme hotovo. Přesně takto postupoval Brabus u Bullitu.
Do C-klasse se mu podařilo vmačkat vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který k životu povzbuzují ještě dvě turbodmychadla. Díky tomu dosáhne na výkon neskutečných 730 koní a točivý moment 1320 Nm. Ten musel být skrouhnut na „pouhých“ 1100. Důvod je prostý, převodovka to zkrátka nezvládala.
Takovýto sedan pokoří stovku pod 4 sekundy a na 200 se rozjede za 10,5. To jsou opravdu famózní výkony, zvlášť když se k nim přidá maximálka 360 km/h.
Výborně je řešena aerodynamika, ta se totiž obejde bez monstrózních křídel, vystačí si jen s difuzorem a malou odtrhovou hranou na kufru. Vepředu zase pomáhá upravený nárazník. V interiéru můžeme čekat hojné použití Alcantry, sportovních doplňků a opravdu sportovních sedaček.
Zbytek, jako obvykle, ve Frankfurtu.
zdroj: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.