Renault se bude snažit ve Frankfurtu zaujmout. Autosalon začíná již za pár hodin, automobilky tak finišují s přípravami a představováním modelů. Zde máme novou Lagunu ve verzi Coupé.
Je to vlastně jen pár dní, co jsem zde představoval novou generaci úspěšného Renaultu Laguna, již nyní je na světě další karosářská studie na lagunové téma. Projekt Coupé má posílit image značky i modelu samotného.
Laguna jako taková je již realitou. Karoserie kupé je zatím pouhým konceptem. Ale...podívejte se na něj, zepředu je to jasná laguna, boční pohled dává najevo sériovost podobně, jako záď, která se sice od sériové Laguny dosti liší, ale o to je krásnější, sportovnější a více sexy. Jen ten interiér se snaží ze všech sil zakrývat to, že jde vlastně o koncept něčeho, co je již dávno odsouzeno k sériové produkci a na studii jsou jen testovány poslední ohlasy veřejnosti před spuštěním výroby.
Do továren však půjde kupátko se sériovým interiérem, takovým, jaký nabízí Laguna sedan. Ze sedanu bude potom vycházet i zbytek, tedy podvozek, karoserie, elektronika a motorizace. Vypuštěny budou ty základní, zato silnější přibudou. Šuškanda dokonce šušká i něco o šestiválci od Nissanu, pravděpodobně bude použit ten, který se ukrývá pod kapotou Nissanu Murano, který je odvozený od 350Z, ale poskytuje poněkud umírněnější charakteristiku.
Každopádně Peugeot 407 coupé dostane velmi vážného soupeře.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?