Renault se bude snažit ve Frankfurtu zaujmout. Autosalon začíná již za pár hodin, automobilky tak finišují s přípravami a představováním modelů. Zde máme novou Lagunu ve verzi Coupé.
Je to vlastně jen pár dní, co jsem zde představoval novou generaci úspěšného Renaultu Laguna, již nyní je na světě další karosářská studie na lagunové téma. Projekt Coupé má posílit image značky i modelu samotného.
Laguna jako taková je již realitou. Karoserie kupé je zatím pouhým konceptem. Ale...podívejte se na něj, zepředu je to jasná laguna, boční pohled dává najevo sériovost podobně, jako záď, která se sice od sériové Laguny dosti liší, ale o to je krásnější, sportovnější a více sexy. Jen ten interiér se snaží ze všech sil zakrývat to, že jde vlastně o koncept něčeho, co je již dávno odsouzeno k sériové produkci a na studii jsou jen testovány poslední ohlasy veřejnosti před spuštěním výroby.
Do továren však půjde kupátko se sériovým interiérem, takovým, jaký nabízí Laguna sedan. Ze sedanu bude potom vycházet i zbytek, tedy podvozek, karoserie, elektronika a motorizace. Vypuštěny budou ty základní, zato silnější přibudou. Šuškanda dokonce šušká i něco o šestiválci od Nissanu, pravděpodobně bude použit ten, který se ukrývá pod kapotou Nissanu Murano, který je odvozený od 350Z, ale poskytuje poněkud umírněnější charakteristiku.
Každopádně Peugeot 407 coupé dostane velmi vážného soupeře.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.