Volvo je na poli alternativních pohonů relativně silným hráčem, především díky nabízené technologii FlexiFuel, ale neusíná na vavřínech a naopak jde ještě dále.
Jak ještě dále snížit spotřebu, to je otázka, kterou si klade snad každa automobilka, Hybridy jsou dobrá cesta, ale stále to chce něco více. Co třeba nulové emise? Zatím ještě pohádka, ale podle Volva je tato možnost blíže, než by se na první pohled zdálo.
Asi největší nevýhodou elektromobilu je to, že každou chvíli potřebuje dobíjet, do Chorvatska s ním zkrátka nedojedete. Nějakého chytrého člověka však napadlo spojit výhody hybridu s výhodami elektromobilu. Volvo ReCharge concept je vlastně lehce uzpůsobený hybrid. Jede-li řidič delší časový úsek, třeba do toho Chorvatska, funguje tato upravená C30 jako standardní hybrid, tedy ukládá energii, která by přišla nazmar, do baterií a poté ji používá je-li potřeba. Takto je možné jet za přibližně 5,5 litru paliva/100 km.
Jede-li však řidič jen na krátkou trasu, není třeba benzínový motor vůbec zapínat a až 100 kilometrů je možné ujet s klasickým elektromobilem, tedy s nulovou spotřebou. Podmínkou však je nabití z klasické domovní zásuvky. Je-li baterie téměř vybitá, zapojí se benzínový motor a jede se dál. Nabíjení ze zásuvky navíc trvá jen 3 hodiny, takže přes noc bude baterie bezpečně nabitá.
Benzínový motor 1,6 je vybaven technologií FlexiFuel, je tedy připraven tankovat biolíh. Navíc je zajímavé, že motor není propojen s žádným kolem, jeho úkolem je výhradně dobíjet lithium-polymerové baterie, je proto napojen přímo na generátor. Pohon obstarávají čtyři elektromotory, po jednom v každém kole.
Volvo zkrátka ukazuje co umí, na podobné vozy se velmi těším. A řekl bych, že nejsem sám.
zdroj: Volvo
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.