Volvo ReCharge Concept - skoro bez emisí

Marek Litzman, 7. září 2007, 09:49 Google+

Volvo je na poli alternativních pohonů relativně silným hráčem, především díky nabízené technologii FlexiFuel, ale neusíná na vavřínech a naopak jde ještě dále.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ReCharge Concept

ReCharge Concept | foto: Volvo

Sdílejte článek

Jak ještě dále snížit spotřebu, to je otázka, kterou si klade snad každa automobilka, Hybridy jsou dobrá cesta, ale stále to chce něco více. Co třeba nulové emise? Zatím ještě pohádka, ale podle Volva je tato možnost blíže, než by se na první pohled zdálo.

Asi největší nevýhodou elektromobilu je to, že každou chvíli potřebuje dobíjet, do Chorvatska s ním zkrátka nedojedete. Nějakého chytrého člověka však napadlo spojit výhody hybridu s výhodami elektromobilu. Volvo ReCharge concept je vlastně lehce uzpůsobený hybrid. Jede-li řidič delší časový úsek, třeba do toho Chorvatska, funguje tato upravená C30 jako standardní hybrid, tedy ukládá energii, která by přišla nazmar, do baterií a poté ji používá je-li potřeba. Takto je možné jet za přibližně 5,5 litru paliva/100 km.

Jede-li však řidič jen na krátkou trasu, není třeba benzínový motor vůbec zapínat a až 100 kilometrů je možné ujet s klasickým elektromobilem, tedy s nulovou spotřebou. Podmínkou však je nabití z klasické domovní zásuvky. Je-li baterie téměř vybitá, zapojí se benzínový motor a jede se dál. Nabíjení ze zásuvky navíc trvá jen 3 hodiny, takže přes noc bude baterie bezpečně nabitá.

Benzínový motor 1,6 je vybaven technologií FlexiFuel, je tedy připraven tankovat biolíh. Navíc je zajímavé, že motor není propojen s žádným kolem, jeho úkolem je výhradně dobíjet lithium-polymerové baterie, je proto napojen přímo na generátor. Pohon obstarávají čtyři elektromotory, po jednom v každém kole.

Volvo zkrátka ukazuje co umí, na podobné vozy se velmi těším. A řekl bych, že nejsem sám.

 

zdroj: Volvo

Vytisknout

Diskuze: Volvo ReCharge Concept - skoro bez emisí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

6

Nová Mazda 6 - neoficiálně oficiálně

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud