Volvo je na poli alternativních pohonů relativně silným hráčem, především díky nabízené technologii FlexiFuel, ale neusíná na vavřínech a naopak jde ještě dále.
Jak ještě dále snížit spotřebu, to je otázka, kterou si klade snad každa automobilka, Hybridy jsou dobrá cesta, ale stále to chce něco více. Co třeba nulové emise? Zatím ještě pohádka, ale podle Volva je tato možnost blíže, než by se na první pohled zdálo.
Asi největší nevýhodou elektromobilu je to, že každou chvíli potřebuje dobíjet, do Chorvatska s ním zkrátka nedojedete. Nějakého chytrého člověka však napadlo spojit výhody hybridu s výhodami elektromobilu. Volvo ReCharge concept je vlastně lehce uzpůsobený hybrid. Jede-li řidič delší časový úsek, třeba do toho Chorvatska, funguje tato upravená C30 jako standardní hybrid, tedy ukládá energii, která by přišla nazmar, do baterií a poté ji používá je-li potřeba. Takto je možné jet za přibližně 5,5 litru paliva/100 km.
Jede-li však řidič jen na krátkou trasu, není třeba benzínový motor vůbec zapínat a až 100 kilometrů je možné ujet s klasickým elektromobilem, tedy s nulovou spotřebou. Podmínkou však je nabití z klasické domovní zásuvky. Je-li baterie téměř vybitá, zapojí se benzínový motor a jede se dál. Nabíjení ze zásuvky navíc trvá jen 3 hodiny, takže přes noc bude baterie bezpečně nabitá.
Benzínový motor 1,6 je vybaven technologií FlexiFuel, je tedy připraven tankovat biolíh. Navíc je zajímavé, že motor není propojen s žádným kolem, jeho úkolem je výhradně dobíjet lithium-polymerové baterie, je proto napojen přímo na generátor. Pohon obstarávají čtyři elektromotory, po jednom v každém kole.
Volvo zkrátka ukazuje co umí, na podobné vozy se velmi těším. A řekl bych, že nejsem sám.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.