S rostoucí cenou benzínu vás určitě bude zajímat několik triků, jak jezdit úsporněji.
1. Lehká noha na plynu Pomalá jízda, rovná se úsporná jízda. Ne, vždy tomu tak ale je. Jezdit se dá svižně a přesto úsporně, chce to mít pouze lehkou nohu na plynu. Nejdůležitější jsou pomalé, plynulé rozjezdy a brždění. Čím častěji se rozjíždíte, tím větší máte spotřebu. Krizová místa jsou tedy všechny křižovatky, kolony, ale i místa, kde je rozbitá silnice, všude tam kde musíte zpomalit. Pokud jezdíte v centru města, narazíte na křižovatku doslova na každém rohu, proto nemá cenu nikam pospíchat. V situaci, kdy například uvidíte na křižovatce červenou, jeďte pomalu a k semaforu dojeďte klidně na neutrál nebo to dobrzděte motorem. Provoz tím nezpomalíte, stejně byste museli na červené zastavit, takto je dokonce možné, že se mezitím rozsvítí zelená a vy můžete pokračovat. Stejně tak, když zdálky vidíte zelenou, je pravděpodobné, že tam tak dlouho nevydrží, proto k semaforu také dojeďte na neutrál.
2. Použijte k brždění motor Pokud máte motory se vstřikováním, stačí včas sundat nohu z plynu. Takové brždění se nejvíc vyplatí právě na křižovatkách nebo při brždění z kopce.
3. Staré známé rozjezdy Při rozjezdu se snažte co nejdřív zařadit vyšší stupně, podmínkou ale je, že se otáčky nesmí dostat pod 1500 otáček za minutu!
4. Pozor na pneumatiky Správné natlakování pneumatik ovlivňuje také spotřebu paliva.
5. V lehkosti je síla Zbavte se všeho co vaše auto tíží a co nutně v tu chvíli nepotřebujete, například nosiče na kola. Odborníci nedoporučují ani tankování plné nádrže, protože to zvýší váhu automobilu a tím i spotřebu.
Nakonec rada nejednodušší a přesto nejčastěji opomíjená. Plánujte si cesty. Pokud je to možné je dobré se vyhnout kolonám a křižovatkám.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.