Hyundai představí veřejnosti v krátké době tři nové vozy. Prvním z nich bude model i-Blue, poháněný palivovým článkem a elektromotorem, což má demonstrovat sílící odhodlání společnosti Hyundai přispívat ke zlepšování životního prostředí. Dalšími vozy pak budou Veloster, sportovní kupé,
jež má poskytnou zábavu mladé generaci, a nové kombi i-30 Crossover Wagon (CW), které bylo navrženo v evropském designovém studiu Hyundai v německém Russelsheimu. i-Blue Jde o nový koncept společnosti Hyundai s pohonem na vodík. Vůz tak nebude produkovat žádné emise škodlivin. Koncept i-Blue byl vyvinut v designovém a technickém centru Hyundai v japonské Čibě. Zcela nová platforma i-Blue je navržena tak, aby vyhovovala třetí generaci technologie palivového článku Hyundai, která je vyvíjena v ekotechnologickém výzkumném institutu Hyundai v korejském Mabuku.
Koncept i-Blue se ve shodě s heslem letošního roku "Kam se budeme ubírat v budoucnu", které je zaměřeno na vstřícnost a ochranu životního prostředí, představuje významný krok vpřed k cíli, kterým je komerční využití vozů Hyundai, poháněných palivovými články. Narozdíl od předešlých konceptů, vycházejících z platforem vozů SUV, je i-Blue postaven na platformě segmentu D, tedy crossoveru konfigurace 2+2.
Hyundai tak učinil další krok k tomu, aby již v průběhu příštího desetiletí bylo možno hromadně vyrábět a prodávat vozy, o jejichž pohon se budou starat vodíkové palivové články.
Veloster Koncept Veloster vznikl v designovém a technickém centru Hyundaiv korejském Namyangu. Veloster kupé (vyvíjený pod kódovým jménem HND-3) je třetím konceptem, který byl v tomto ústředním korejském stylingovém centru vyvinut. Jméno Veloster je složeno ze dvou částí - velocity (rychlost) a roadster. Jméno tak odráží sportovní charakteristiku tohoto klasického kupé v konfiguraci 2+2. A panoramatická skleněná střecha i další futuristické stylingové prvky dodávají tomuto konceptu image vyspělých technologií.
Vůz byl navrhovát tak, aby uspokojit tužby mladé generace. Veloster tak kombinuje jednoduchý ikonický design s dobrou nabízenou hodnotou a robustní konstrukcí vozu. Podle Hyundai bylo snahou designérů vyvinout radikální koncept, který osloví především zákazníky ve věku kolem dvaceti let, kteří si kupují svůj první automobil.
i30 kombi - Crossover Wagon V návaznosti na letošní představení pětidveřového hatchbacku i-30 na jaře na mezinárodním autosalonu v Ženevě Hyundai s hrdostí oznamuje, že se rodina modelu i-30 rozroste o kombi, které dostane název i-30 CW. Hyundai se tak po dlouhé době vrací se svým modelem do tohoto v Evropě tak populárního segmentu kombíků nižší střední třídy. Podobně jako u pětidveřového hatchbacku byl nový i-30 CW navržen v evropském designovém centru Hyundai v německém Russelsheimu, což by mělo být zárukou prodejních úspěchů vozu na starém kontinentu.
Zdroj: Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.