Hyundai představí veřejnosti v krátké době tři nové vozy. Prvním z nich bude model i-Blue, poháněný palivovým článkem a elektromotorem, což má demonstrovat sílící odhodlání společnosti Hyundai přispívat ke zlepšování životního prostředí. Dalšími vozy pak budou Veloster, sportovní kupé,
jež má poskytnou zábavu mladé generaci, a nové kombi i-30 Crossover Wagon (CW), které bylo navrženo v evropském designovém studiu Hyundai v německém Russelsheimu. i-Blue Jde o nový koncept společnosti Hyundai s pohonem na vodík. Vůz tak nebude produkovat žádné emise škodlivin. Koncept i-Blue byl vyvinut v designovém a technickém centru Hyundai v japonské Čibě. Zcela nová platforma i-Blue je navržena tak, aby vyhovovala třetí generaci technologie palivového článku Hyundai, která je vyvíjena v ekotechnologickém výzkumném institutu Hyundai v korejském Mabuku.
Koncept i-Blue se ve shodě s heslem letošního roku "Kam se budeme ubírat v budoucnu", které je zaměřeno na vstřícnost a ochranu životního prostředí, představuje významný krok vpřed k cíli, kterým je komerční využití vozů Hyundai, poháněných palivovými články. Narozdíl od předešlých konceptů, vycházejících z platforem vozů SUV, je i-Blue postaven na platformě segmentu D, tedy crossoveru konfigurace 2+2.
Hyundai tak učinil další krok k tomu, aby již v průběhu příštího desetiletí bylo možno hromadně vyrábět a prodávat vozy, o jejichž pohon se budou starat vodíkové palivové články.
Veloster Koncept Veloster vznikl v designovém a technickém centru Hyundaiv korejském Namyangu. Veloster kupé (vyvíjený pod kódovým jménem HND-3) je třetím konceptem, který byl v tomto ústředním korejském stylingovém centru vyvinut. Jméno Veloster je složeno ze dvou částí - velocity (rychlost) a roadster. Jméno tak odráží sportovní charakteristiku tohoto klasického kupé v konfiguraci 2+2. A panoramatická skleněná střecha i další futuristické stylingové prvky dodávají tomuto konceptu image vyspělých technologií.
Vůz byl navrhovát tak, aby uspokojit tužby mladé generace. Veloster tak kombinuje jednoduchý ikonický design s dobrou nabízenou hodnotou a robustní konstrukcí vozu. Podle Hyundai bylo snahou designérů vyvinout radikální koncept, který osloví především zákazníky ve věku kolem dvaceti let, kteří si kupují svůj první automobil.
i30 kombi - Crossover Wagon V návaznosti na letošní představení pětidveřového hatchbacku i-30 na jaře na mezinárodním autosalonu v Ženevě Hyundai s hrdostí oznamuje, že se rodina modelu i-30 rozroste o kombi, které dostane název i-30 CW. Hyundai se tak po dlouhé době vrací se svým modelem do tohoto v Evropě tak populárního segmentu kombíků nižší střední třídy. Podobně jako u pětidveřového hatchbacku byl nový i-30 CW navržen v evropském designovém centru Hyundai v německém Russelsheimu, což by mělo být zárukou prodejních úspěchů vozu na starém kontinentu.
Zdroj: Hyundai
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?