Ekologičtí sportovci právě získávají novou ikonu. Stává se jí miniaturní sporťáček Mini. Blahopřejeme a přidáváme čestné ovace.
Jaké vozy dnes považujeme za ekologické? Jsou to ty, které se honosí nějakou to technologií, která šetří palivo či spotřebovává alternativní zdroje. Proto tedy mluvíme, jakožto o vzorech ekologie, o hybridech, tedy například Toyotě Prius a Hondě Civic Hybrid. Jinou možností jsou dílčí úpravy, tedy prodloužení převodů, aerodynamická optimalizace apod., které zaručí o chlup úspornější chod. Pionýrem je v tomto Volkswagen Polo BlueMotion.
A teď si srovnejme údaje. Takový Civic Hybrid vypustí každý kilometr průměrně 109 gramů oxidu uhličitého. Toyota Prius je lepší, dokáže se udržet na hodnotě pouhých 104 gramů. Volkswagen Polo, o několik tříd menší vůz, je schopen po úpravách stlačit emise pod 100 gramů, automobilka si za tuto úpravu však naúčtuje opravdu nehezké peníze.
Ale proč? Když u jiných to jde už v sériové výbavě? Právě tak se chová BMW a jeho malá odnož Mini. Jeho nový model Mini Cooper D, který je vybaven malým dieselovým motorem 1,6 litru o výkonu 110 koní, je schopen jet velmi úsporně. Emise jsou stlačeny na pouhé 104 g CO2/km. Tedy na stejnou hodnotu, jakou se pyšní větší, ale zase hybridní Prius.
Na rozdíl od ostatních zmíněných jde o řidičsky opravdu zábavný vůz, který by ani s dieselem pod kapotou neměl ztratit nic ze své sportovnosti. Mini nepatří do segmentu zrovna levných aut, na druhou stranu, cestou šetření paliva bez příplatku by se měli inspirovat i ostatní. A to co nejdříve.
zdroj: Mini
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.