Fiat si pro Frankfurtskou šou připravil ekologické překvapení, Fiat Panda s mnoha technickými hračičkami, které mají za úkol jediné, chránit naši planetu.
Zatím jen počítačové simulace zveřejnila zveřejnila automobilka Fiat ze svého nového projektu. Malý ekologický vůz však má být veřejnosti představen ve Frankfurtu, takže na skutečnou podobu nebudeme čekat dlouho. Co nám italský medvídek přinese?
Pod kapotou se bude nacházet dvouválec 0,9, o kterém se již dlouho mluví, ale s uvedením se poněkud otálí. Výkon má být slušných 80 koní, ale emise CO2 jsou na hodnotě pouhých 69 g/km.
Tento motor je schopen spalovat nejen benzín, ale i plynný vodík či methan. Navíc technologie stop-start je schopna ušetřit další procenta především v městském provozu.
Elektronika ve vozidle je schopna vyhodnocovat styl jízdy řidiče a dané podmínky a je schopna potom řidiči radit jak jet ještě úsporněji při podobném stylu. Úspornosti napomáhá i sada pneumatik Pirelli s nízkým valivým odporem.
V interiéru je také velké zastoupení lehkých recyklovaných materiálů, nízkonapěťových spotřebičů apod., zkrátka úspornost nade vše.
zdroj: Fiat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.