Blížící se autosalon ve Frankfurtu přinese celou řadu novinek, které se budou snažit získat pozornost návštěvníků, odborníků i médií. S mírným předstihem ukázal japonský Nissan jednu z novinek své expozice. Ekologický vůz má oslovit mladé lidi se zájmem o elektroniku, komunikační systémy a internet.
Exteriér konceptu je neotřelý, návrháři vyměnili oblé hrany za ostré a kromě masky s přední částí vozu je vše určováno ostrými úhly a tvarem kosočtverce. Přední části byly bohužel ponechány oblé proporce, což ve výsledném efektu dělá návrh poněkud nevyváženým.
Nissan hodlá konceptem oslovit mladé lidi, proto volí kromě dynamického vzhledu evokujícího sportovní výkony i nahoru vyklápěcí dveře a především interiér. Umístění sedadel i palubní deska jsou jako z počítačové hry. Řidič sedí uprostřed, spolujezdci po stranách o něco více vzadu. Čtvrté sedadlo je integrováno a v případě potřeby připraveno snadno k použití. V palubní desce je počítáno se vstupy elektronických zařízení, v tuto chvíli jsou zde čtyři USB porty.
Konceptem se Nissan hlásí k zelenému programu. Zdrojem pohybu jsou dva elektromotory speciální konstrukce, které se výrobce věnuje spolu s vývojem baterií. Klasický elektromotor je proto kombinován s generátorem. Baterie od Nissanu jsou tvořeny tenkými buňkami, jejichž velkou výhodou je malá výška a možnost umístění do podlahy.
Rozměry Miximu jsou 3,7 x 1,8 x 1,4 metru. Maximální rychlost je udávána hodnotou 180 km/h a elektromotory by měly zajistit opravdu svižné zrychlení. Váha je udávána pouhých 950 kg.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.