Blížící se autosalon ve Frankfurtu přinese celou řadu novinek, které se budou snažit získat pozornost návštěvníků, odborníků i médií. S mírným předstihem ukázal japonský Nissan jednu z novinek své expozice. Ekologický vůz má oslovit mladé lidi se zájmem o elektroniku, komunikační systémy a internet.
Exteriér konceptu je neotřelý, návrháři vyměnili oblé hrany za ostré a kromě masky s přední částí vozu je vše určováno ostrými úhly a tvarem kosočtverce. Přední části byly bohužel ponechány oblé proporce, což ve výsledném efektu dělá návrh poněkud nevyváženým.
Nissan hodlá konceptem oslovit mladé lidi, proto volí kromě dynamického vzhledu evokujícího sportovní výkony i nahoru vyklápěcí dveře a především interiér. Umístění sedadel i palubní deska jsou jako z počítačové hry. Řidič sedí uprostřed, spolujezdci po stranách o něco více vzadu. Čtvrté sedadlo je integrováno a v případě potřeby připraveno snadno k použití. V palubní desce je počítáno se vstupy elektronických zařízení, v tuto chvíli jsou zde čtyři USB porty.
Konceptem se Nissan hlásí k zelenému programu. Zdrojem pohybu jsou dva elektromotory speciální konstrukce, které se výrobce věnuje spolu s vývojem baterií. Klasický elektromotor je proto kombinován s generátorem. Baterie od Nissanu jsou tvořeny tenkými buňkami, jejichž velkou výhodou je malá výška a možnost umístění do podlahy.
Rozměry Miximu jsou 3,7 x 1,8 x 1,4 metru. Maximální rychlost je udávána hodnotou 180 km/h a elektromotory by měly zajistit opravdu svižné zrychlení. Váha je udávána pouhých 950 kg.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?