Blížící se autosalon ve Frankfurtu přinese celou řadu novinek, které se budou snažit získat pozornost návštěvníků, odborníků i médií. S mírným předstihem ukázal japonský Nissan jednu z novinek své expozice. Ekologický vůz má oslovit mladé lidi se zájmem o elektroniku, komunikační systémy a internet.
Exteriér konceptu je neotřelý, návrháři vyměnili oblé hrany za ostré a kromě masky s přední částí vozu je vše určováno ostrými úhly a tvarem kosočtverce. Přední části byly bohužel ponechány oblé proporce, což ve výsledném efektu dělá návrh poněkud nevyváženým.
Nissan hodlá konceptem oslovit mladé lidi, proto volí kromě dynamického vzhledu evokujícího sportovní výkony i nahoru vyklápěcí dveře a především interiér. Umístění sedadel i palubní deska jsou jako z počítačové hry. Řidič sedí uprostřed, spolujezdci po stranách o něco více vzadu. Čtvrté sedadlo je integrováno a v případě potřeby připraveno snadno k použití. V palubní desce je počítáno se vstupy elektronických zařízení, v tuto chvíli jsou zde čtyři USB porty.
Konceptem se Nissan hlásí k zelenému programu. Zdrojem pohybu jsou dva elektromotory speciální konstrukce, které se výrobce věnuje spolu s vývojem baterií. Klasický elektromotor je proto kombinován s generátorem. Baterie od Nissanu jsou tvořeny tenkými buňkami, jejichž velkou výhodou je malá výška a možnost umístění do podlahy.
Rozměry Miximu jsou 3,7 x 1,8 x 1,4 metru. Maximální rychlost je udávána hodnotou 180 km/h a elektromotory by měly zajistit opravdu svižné zrychlení. Váha je udávána pouhých 950 kg.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?