Blížící se autosalon ve Frankfurtu přinese celou řadu novinek, které se budou snažit získat pozornost návštěvníků, odborníků i médií. S mírným předstihem ukázal japonský Nissan jednu z novinek své expozice. Ekologický vůz má oslovit mladé lidi se zájmem o elektroniku, komunikační systémy a internet.
Exteriér konceptu je neotřelý, návrháři vyměnili oblé hrany za ostré a kromě masky s přední částí vozu je vše určováno ostrými úhly a tvarem kosočtverce. Přední části byly bohužel ponechány oblé proporce, což ve výsledném efektu dělá návrh poněkud nevyváženým.
Nissan hodlá konceptem oslovit mladé lidi, proto volí kromě dynamického vzhledu evokujícího sportovní výkony i nahoru vyklápěcí dveře a především interiér. Umístění sedadel i palubní deska jsou jako z počítačové hry. Řidič sedí uprostřed, spolujezdci po stranách o něco více vzadu. Čtvrté sedadlo je integrováno a v případě potřeby připraveno snadno k použití. V palubní desce je počítáno se vstupy elektronických zařízení, v tuto chvíli jsou zde čtyři USB porty.
Konceptem se Nissan hlásí k zelenému programu. Zdrojem pohybu jsou dva elektromotory speciální konstrukce, které se výrobce věnuje spolu s vývojem baterií. Klasický elektromotor je proto kombinován s generátorem. Baterie od Nissanu jsou tvořeny tenkými buňkami, jejichž velkou výhodou je malá výška a možnost umístění do podlahy.
Rozměry Miximu jsou 3,7 x 1,8 x 1,4 metru. Maximální rychlost je udávána hodnotou 180 km/h a elektromotory by měly zajistit opravdu svižné zrychlení. Váha je udávána pouhých 950 kg.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?