Ekologie a nízká cena, dva trochu protichůdné atributy, které se však při výběru nového vozu počítají. Jak to tedy udělat, aby nebyly ekologické jen velké a drahé vozy s cenovkou v řádu milionů, ale i ty malé, relativně levné? Citroen možná zná recept.
A chce ho představit ve Frankfurtu jako studii C-Cactus. Účelem je šetřit kde to jen jde, hlavně ať to příliš neomezuje posádku. Jeden příklad za všechny, přední nárazník je plně zaměnitelný se zadním, ušetří se tak za další díl a další formu, cena je potom nižší i při výměně. Celkově je koncept postaven z extrémně nízkého počtu dílů, dveřní panely jsou složeny z pouhých dvou dílů, zatímco u současných vozů je jich použito i pětkrát tolik.
V době klimatizací je prý i stahování oken přežitek, proto jsou okna pevná. Je také použito mnoho recyklovaných a recyklovatelných materiálů či produktů samé matky přírody.
Koncept narostl do délky na 4,2 metry, je tedy asi o 20 cm delší, než všem dobře známá Škoda Fabia. Šířka 1800 a výška 1490 mm dává hmotnost 1,3 tuny. Svoji vinu na trochu vyšší hmotnosti má instalace hybridního ústrojí.
Pod kapotou rachtá dieselový motor o výkonu 70 koní doplněný elektromotorem o výkonu 30 koní. Díky tomu byla spotřeba stlačena na 3,4 litru a emise tím pádem na 78 g CO2/km.
I přesto, že má jít o maximálně levný model, disponuje koncept, jak je zvykem, vyspělou navigační a hudební jednotkou.
C-Cactus ukazuje možnou cestu vývoje vozů směrem k minimální ceně i při zachování vysokých ekologických standardů. Na vůz tohoto ražení se těšíme i v sériové výrobě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.