Ekologie a nízká cena, dva trochu protichůdné atributy, které se však při výběru nového vozu počítají. Jak to tedy udělat, aby nebyly ekologické jen velké a drahé vozy s cenovkou v řádu milionů, ale i ty malé, relativně levné? Citroen možná zná recept.
A chce ho představit ve Frankfurtu jako studii C-Cactus. Účelem je šetřit kde to jen jde, hlavně ať to příliš neomezuje posádku. Jeden příklad za všechny, přední nárazník je plně zaměnitelný se zadním, ušetří se tak za další díl a další formu, cena je potom nižší i při výměně. Celkově je koncept postaven z extrémně nízkého počtu dílů, dveřní panely jsou složeny z pouhých dvou dílů, zatímco u současných vozů je jich použito i pětkrát tolik.
V době klimatizací je prý i stahování oken přežitek, proto jsou okna pevná. Je také použito mnoho recyklovaných a recyklovatelných materiálů či produktů samé matky přírody.
Koncept narostl do délky na 4,2 metry, je tedy asi o 20 cm delší, než všem dobře známá Škoda Fabia. Šířka 1800 a výška 1490 mm dává hmotnost 1,3 tuny. Svoji vinu na trochu vyšší hmotnosti má instalace hybridního ústrojí.
Pod kapotou rachtá dieselový motor o výkonu 70 koní doplněný elektromotorem o výkonu 30 koní. Díky tomu byla spotřeba stlačena na 3,4 litru a emise tím pádem na 78 g CO2/km.
I přesto, že má jít o maximálně levný model, disponuje koncept, jak je zvykem, vyspělou navigační a hudební jednotkou.
C-Cactus ukazuje možnou cestu vývoje vozů směrem k minimální ceně i při zachování vysokých ekologických standardů. Na vůz tohoto ražení se těšíme i v sériové výrobě.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?