Ekologie a nízká cena, dva trochu protichůdné atributy, které se však při výběru nového vozu počítají. Jak to tedy udělat, aby nebyly ekologické jen velké a drahé vozy s cenovkou v řádu milionů, ale i ty malé, relativně levné? Citroen možná zná recept.
A chce ho představit ve Frankfurtu jako studii C-Cactus. Účelem je šetřit kde to jen jde, hlavně ať to příliš neomezuje posádku. Jeden příklad za všechny, přední nárazník je plně zaměnitelný se zadním, ušetří se tak za další díl a další formu, cena je potom nižší i při výměně. Celkově je koncept postaven z extrémně nízkého počtu dílů, dveřní panely jsou složeny z pouhých dvou dílů, zatímco u současných vozů je jich použito i pětkrát tolik.
V době klimatizací je prý i stahování oken přežitek, proto jsou okna pevná. Je také použito mnoho recyklovaných a recyklovatelných materiálů či produktů samé matky přírody.
Koncept narostl do délky na 4,2 metry, je tedy asi o 20 cm delší, než všem dobře známá Škoda Fabia. Šířka 1800 a výška 1490 mm dává hmotnost 1,3 tuny. Svoji vinu na trochu vyšší hmotnosti má instalace hybridního ústrojí.
Pod kapotou rachtá dieselový motor o výkonu 70 koní doplněný elektromotorem o výkonu 30 koní. Díky tomu byla spotřeba stlačena na 3,4 litru a emise tím pádem na 78 g CO2/km.
I přesto, že má jít o maximálně levný model, disponuje koncept, jak je zvykem, vyspělou navigační a hudební jednotkou.
C-Cactus ukazuje možnou cestu vývoje vozů směrem k minimální ceně i při zachování vysokých ekologických standardů. Na vůz tohoto ražení se těšíme i v sériové výrobě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.