Podle statistických údajů Sdružení automobilového průmyslu přibývá stále více lidí, kteří hledají v tomto odvětví pracovní uplatnění. Tento narůst nových zaměstnanců je přičítán také stále se zvyšující průměrné mzdě pracovníků.
Sdružení automobilového průmyslu sleduje 150 zaregistrovaných firem v tomto oboru. Ze statistických údajů vyplývá, že za posledního půl roku stoupl počet zaměstnanců v automobilovém průmyslu o 3 %. Zatímco na konci roku 2006 pracovalo v odvětví 121 859 osob, dnes je jich už celkem 122 772 zaměstnanců. Z tohoto celkového počtu pracuje 73% zaměstnanců v dodavatelském sektoru. Zbylých 27 % tvoří výrobci automobilů.
Lákadlem pro nové zaměstnance je i stále se zvyšující průměrná mzda, která v porovnání s loňským rokem vzrostla o 6 %. Za posledních deset let se mzda dokonce zdvojnásobila. Nyní se blíží částce 24 000 Kč. U dělnických pozic je to o něco méně, zde se jedná asi o 20 171 Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.