Ministerstvo dopravy navrhuje od příštího roku zdražení dálničních známek. A když zdražení, tak pro všechny.
Dálniční známka od příštího roku bude o deset procent dražší než letos. To znamená, že za roční známku řidiči doposud zaplatili 900 korun, ale od nového roku je bude stát 1000 korun. Za nákladní vůz od 3,5 tuny do 11,99 tuny zaplatí řidiči 8000 korun, místo dosavadních 7000 korun.
Ani krátkodobé kupony neuniknou zdražení. Měsíční kupony budou stát místo 300 korun, 330 korun. Za sedmidenní dálniční kupon pak zaplatíme 220 korun, zatímco letos nás stál 200 korun. Rozdíly v cenách krátkodobých dálničních kuponů se budou týkat i nákladních vozidel. Za měsíční kupon pro nákladní vozidla od 3,5 tuny do 11,9 tun zaplatíme místo původních 1750 korun, 2000 korun. Za týdenní kupon se tato částka od příštího roku změní z 650 korun, na 750 korun.
Důvodem zdražení je snaha Ministerstva dopravy o zvýšení příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury. Státní fond dopravní infrastruktury si tak příští rok přilepší až o 350 milionů korun. Jeho předpokládaný příjem po zdražení dálničních známek bude tedy tvořit částku 2,3 miliardy korun.
Zdražení dálničních známek je jednou z nejbližších změn, která nás řidiče čeká. Bohužel, není to změna poslední. Ministerstvo dopravy počítá, že nejpozději od ledna 2009 bude zavedeno elektronické mýtné pro menší nákladní automobily vážící od 3,5 tun do 11,99 tun. Pro těžší nákladní automobily o váze vyšší než 12 tun, elektronické mýtné platí již od 1. ledna 2007.
Návrh Ministerstva dopravy ještě musí schválit vláda. Pokud k tomu dojde, nové nařízení vstoupí platnost od 1. prosince 2008. Starou dálniční známku můžou řidiči používat do konce ledna 2008. Pak, ale stejně koupi nové, dražší neunikneme.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?