Ministerstvo dopravy navrhuje od příštího roku zdražení dálničních známek. A když zdražení, tak pro všechny.
Dálniční známka od příštího roku bude o deset procent dražší než letos. To znamená, že za roční známku řidiči doposud zaplatili 900 korun, ale od nového roku je bude stát 1000 korun. Za nákladní vůz od 3,5 tuny do 11,99 tuny zaplatí řidiči 8000 korun, místo dosavadních 7000 korun.
Ani krátkodobé kupony neuniknou zdražení. Měsíční kupony budou stát místo 300 korun, 330 korun. Za sedmidenní dálniční kupon pak zaplatíme 220 korun, zatímco letos nás stál 200 korun. Rozdíly v cenách krátkodobých dálničních kuponů se budou týkat i nákladních vozidel. Za měsíční kupon pro nákladní vozidla od 3,5 tuny do 11,9 tun zaplatíme místo původních 1750 korun, 2000 korun. Za týdenní kupon se tato částka od příštího roku změní z 650 korun, na 750 korun.
Důvodem zdražení je snaha Ministerstva dopravy o zvýšení příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury. Státní fond dopravní infrastruktury si tak příští rok přilepší až o 350 milionů korun. Jeho předpokládaný příjem po zdražení dálničních známek bude tedy tvořit částku 2,3 miliardy korun.
Zdražení dálničních známek je jednou z nejbližších změn, která nás řidiče čeká. Bohužel, není to změna poslední. Ministerstvo dopravy počítá, že nejpozději od ledna 2009 bude zavedeno elektronické mýtné pro menší nákladní automobily vážící od 3,5 tun do 11,99 tun. Pro těžší nákladní automobily o váze vyšší než 12 tun, elektronické mýtné platí již od 1. ledna 2007.
Návrh Ministerstva dopravy ještě musí schválit vláda. Pokud k tomu dojde, nové nařízení vstoupí platnost od 1. prosince 2008. Starou dálniční známku můžou řidiči používat do konce ledna 2008. Pak, ale stejně koupi nové, dražší neunikneme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.