Jízda po dálnici bude od příštího roku dražší

Irena Ševelová, 3. září 2007, 14:02 Google+

Ministerstvo dopravy navrhuje od příštího roku zdražení dálničních známek. A když zdražení, tak pro všechny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: www.auto-news.cz | fotomontáž

Sdílejte článek

Dálniční známka od příštího roku bude o deset procent dražší než letos. To znamená, že za roční známku řidiči doposud zaplatili 900 korun, ale od nového roku je bude stát 1000 korun. Za nákladní vůz od 3,5 tuny do 11,99 tuny zaplatí řidiči 8000 korun, místo dosavadních 7000 korun.

Ani krátkodobé kupony neuniknou zdražení. Měsíční kupony budou stát místo 300 korun, 330 korun. Za sedmidenní dálniční kupon pak zaplatíme 220 korun, zatímco letos nás stál 200 korun. Rozdíly v cenách krátkodobých dálničních kuponů se budou týkat i nákladních vozidel. Za měsíční kupon pro nákladní vozidla od 3,5 tuny do 11,9 tun zaplatíme místo původních 1750 korun, 2000 korun. Za týdenní kupon se tato částka od příštího roku změní z 650 korun, na 750 korun.

Důvodem zdražení je snaha Ministerstva dopravy o zvýšení příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury. Státní fond dopravní infrastruktury si tak příští rok přilepší až o 350 milionů korun. Jeho předpokládaný příjem po zdražení dálničních známek bude tedy tvořit částku 2,3 miliardy korun.

Zdražení dálničních známek je jednou z nejbližších změn, která nás řidiče čeká. Bohužel, není to změna poslední. Ministerstvo dopravy počítá, že nejpozději od ledna 2009 bude zavedeno elektronické mýtné pro menší nákladní automobily vážící od 3,5 tun do 11,99 tun. Pro těžší nákladní automobily o váze vyšší než 12 tun, elektronické mýtné platí již od 1. ledna 2007.

Návrh Ministerstva dopravy ještě musí schválit vláda. Pokud k tomu dojde, nové nařízení vstoupí platnost od 1. prosince 2008. Starou dálniční známku můžou řidiči používat do konce ledna 2008. Pak, ale stejně koupi nové, dražší neunikneme.

 

 

Vytisknout

Diskuze: Jízda po dálnici bude od příštího roku dražší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

Siber

GAZ Siber, přivítejte novou Volhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud