Na 62. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu přivítá značka Peugeot návštěvníky na stánku o ploše 2 870 m2. Účast značky Peugeot na tomto německém automobilovém svátku je podpořena především novým modelem 308.
Světovou premiéru si zde odbude šest modelů, krom 308 v tří a pětidveřové variantě, také tři koncepční vozy. Uvedení modelu 308 bude pro značku Peugeot již sedmou významnou produktovou událostí v roce 2007 a potvrzuje nastoupený trend postupného obnovení obchodní nabídky, jejíž průměrné stáří (dnes 4 roky) se v roce 2008 sníží na 3 roky.
Peugeot 308: První model značky, u kterého bude číselné označení zakončeno číslicí 8, má za cíl nabídnout to nejlepší z vozu typu hatchback. Navazuje na architekturu modelu 307, jehož prodeje překonaly hranici 3 miliónů prodaných vozů, a jde ještě dál a výrazně zlepšuje každou z kvalit svého předchůdce. Estetika, pohodní, prosvětlení vnitřního prostoru a uznávané jízdní vlastnosti a dnes také ekologickou efektivitu, to jsou trumfy, na kterých je založena atraktivita nového vozu 308.
Peugeot 308 RC Z: Některé verze jsou již naplánovány a mají konkrétní podobu, další jsou prozatím pouze odvážnými představami designérů. Peugeot 308 RC Z je kupé 2+2 poháněno motorem 1.6 THP, který je součástí zcela nové nabídky motorů vyvinutých v rámci spolupráce mezi PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Benzinový čtyřválec 1.6 THP dosahuje výkonu 160 kW (218 k) s maximálním točivým momentem 280 Nm disponibilním již od nízkých otáček (s funkcí overboost dokonce 300 Nm).
308 SW Prologue: Karosářská varianta SW je spojením hned několika předností – jízdního potěšení, komfortu života na palubě vozu a přepravní kapacity.
308 Hybride HDi : Peugeot 308 bude prvním vozem značky, který bude před koncem desetiletí vybaven hybridní HDI technologií. Tento model posílí pozitivní ekologickou bilanci řady 308 a bude konkrétním krokem značky Peugeot směrem k firemním zákazníkům. Tento demonstrační vůz má originální barvu karoserie (perleťově bílou s lehkým zeleným odstínem) a specifické čalounění i výbavu, které ho odlišují od sériově vyráběných vozů. Dieselový motor 1.6 HDI FAP o výkonu 80 kW (110 k) ve spojení s elektromotorem o výkonu 16 kW (22 k) poskytuje disponibilní výkon 96 kW srovnatelný s verzí 308 poháněnou vznětovým motorem 2.0 HDI FAP 100 kW (136 k) avšak úspora paliva v kombinovaném provozu činí až 38% v kombinovaném provozu je to 3,4 l /100 km a emise CO2 pouhých 90g/km.
Další koncepční vozy: Krom ostatních sériově vyráběných modelů se zde objeví koncept FLUX - automobil s extrémními parametry, vozidlo z LeMans 908 RC s dvanácti-válcovým dieselovým agregátem o výkonu 700 koní a točivým momentem 1.200 Nm a v neposlední řadě i odvážný model 207 RC.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?