Na 62. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu přivítá značka Peugeot návštěvníky na stánku o ploše 2 870 m2. Účast značky Peugeot na tomto německém automobilovém svátku je podpořena především novým modelem 308.
Světovou premiéru si zde odbude šest modelů, krom 308 v tří a pětidveřové variantě, také tři koncepční vozy. Uvedení modelu 308 bude pro značku Peugeot již sedmou významnou produktovou událostí v roce 2007 a potvrzuje nastoupený trend postupného obnovení obchodní nabídky, jejíž průměrné stáří (dnes 4 roky) se v roce 2008 sníží na 3 roky.
Peugeot 308: První model značky, u kterého bude číselné označení zakončeno číslicí 8, má za cíl nabídnout to nejlepší z vozu typu hatchback. Navazuje na architekturu modelu 307, jehož prodeje překonaly hranici 3 miliónů prodaných vozů, a jde ještě dál a výrazně zlepšuje každou z kvalit svého předchůdce. Estetika, pohodní, prosvětlení vnitřního prostoru a uznávané jízdní vlastnosti a dnes také ekologickou efektivitu, to jsou trumfy, na kterých je založena atraktivita nového vozu 308.
Peugeot 308 RC Z: Některé verze jsou již naplánovány a mají konkrétní podobu, další jsou prozatím pouze odvážnými představami designérů. Peugeot 308 RC Z je kupé 2+2 poháněno motorem 1.6 THP, který je součástí zcela nové nabídky motorů vyvinutých v rámci spolupráce mezi PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Benzinový čtyřválec 1.6 THP dosahuje výkonu 160 kW (218 k) s maximálním točivým momentem 280 Nm disponibilním již od nízkých otáček (s funkcí overboost dokonce 300 Nm).
308 SW Prologue: Karosářská varianta SW je spojením hned několika předností – jízdního potěšení, komfortu života na palubě vozu a přepravní kapacity.
308 Hybride HDi : Peugeot 308 bude prvním vozem značky, který bude před koncem desetiletí vybaven hybridní HDI technologií. Tento model posílí pozitivní ekologickou bilanci řady 308 a bude konkrétním krokem značky Peugeot směrem k firemním zákazníkům. Tento demonstrační vůz má originální barvu karoserie (perleťově bílou s lehkým zeleným odstínem) a specifické čalounění i výbavu, které ho odlišují od sériově vyráběných vozů. Dieselový motor 1.6 HDI FAP o výkonu 80 kW (110 k) ve spojení s elektromotorem o výkonu 16 kW (22 k) poskytuje disponibilní výkon 96 kW srovnatelný s verzí 308 poháněnou vznětovým motorem 2.0 HDI FAP 100 kW (136 k) avšak úspora paliva v kombinovaném provozu činí až 38% v kombinovaném provozu je to 3,4 l /100 km a emise CO2 pouhých 90g/km.
Další koncepční vozy: Krom ostatních sériově vyráběných modelů se zde objeví koncept FLUX - automobil s extrémními parametry, vozidlo z LeMans 908 RC s dvanácti-válcovým dieselovým agregátem o výkonu 700 koní a točivým momentem 1.200 Nm a v neposlední řadě i odvážný model 207 RC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.