Čína je nechvalně proslulá tím, že vlastní vývoj je trochu zastřen kopírováním již osvědčených nápadů a designů od velkých zahraničních korporací. Ve Frankufrtu se s tím nechtějí smířit.
Zahrajeme si takovou hru. Umístím sem 3 odkazy na 3 obrázky a vy, milí čtenáři, budete mít za úkol uhodnout o jaký vůz se jedná. Na první pohled bude tento úkol opravdu snadný, na druhý pohled už nic tak jednoznačné není. Nuž, začněme.
První na řadě bude tento mikroprcek. Obrázek je zde. Tak co, je snadné?
Co tohle SUV? Obrázek se zobrazí po kliknutí sem.
A co tento opravdu drsný tereňák? Obrázek je tu.
Zní to snadně, Smart Fortwo, BMW X5 a Hummer? Ve skutečnosti je to úplně jinak. Shuanghuan Noble, Shuanghuan COE a Dongfeng Crazy Soldier, to jsou pravá jména těchto tří vozů. A dalo by se pokračovat i dále.
S tímto přístupem se tak nelze divit, že čínští konkurenti nejsou mezi výrobci příliš oblíbení, zneužívání jejich osvědčeného nápadu tak vede k žalobám, které jsou však velmi složité na narážení na čínskou stranu.
Určitá možnost „zpětné šikany“ tu však je. Jakkoliv si automobilky zaplatily své místo na autosalonu ve Frankfurtu, není jisté, budou-li moci svá díla prezentovat. Na plagiáty jsou podány žaloby a to opravdu silnými společnostmi a pořadatelé autosalonu nehodlají celou situaci zlehčovat a ulehčovat asijským výrobcům jejich situaci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.