Čína je nechvalně proslulá tím, že vlastní vývoj je trochu zastřen kopírováním již osvědčených nápadů a designů od velkých zahraničních korporací. Ve Frankufrtu se s tím nechtějí smířit.
Zahrajeme si takovou hru. Umístím sem 3 odkazy na 3 obrázky a vy, milí čtenáři, budete mít za úkol uhodnout o jaký vůz se jedná. Na první pohled bude tento úkol opravdu snadný, na druhý pohled už nic tak jednoznačné není. Nuž, začněme.
První na řadě bude tento mikroprcek. Obrázek je zde. Tak co, je snadné?
Co tohle SUV? Obrázek se zobrazí po kliknutí sem.
A co tento opravdu drsný tereňák? Obrázek je tu.
Zní to snadně, Smart Fortwo, BMW X5 a Hummer? Ve skutečnosti je to úplně jinak. Shuanghuan Noble, Shuanghuan COE a Dongfeng Crazy Soldier, to jsou pravá jména těchto tří vozů. A dalo by se pokračovat i dále.
S tímto přístupem se tak nelze divit, že čínští konkurenti nejsou mezi výrobci příliš oblíbení, zneužívání jejich osvědčeného nápadu tak vede k žalobám, které jsou však velmi složité na narážení na čínskou stranu.
Určitá možnost „zpětné šikany“ tu však je. Jakkoliv si automobilky zaplatily své místo na autosalonu ve Frankfurtu, není jisté, budou-li moci svá díla prezentovat. Na plagiáty jsou podány žaloby a to opravdu silnými společnostmi a pořadatelé autosalonu nehodlají celou situaci zlehčovat a ulehčovat asijským výrobcům jejich situaci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.