Nejen kombík se stane hvězdou letošního stánku Škody ve Frankfurtu, přibudou k němu pravděpodobně i dvě velmi zajímavé studie.
Letošní Frankfurt bude opravdu zajímavý, snad každá větší značka zde představí nějaký nový model nebo alespoň novou karoserii. To se nevyhýbá ani Škodě.
O Fabii ve verzi kombi víme již delší dobu. Po první a velmi neurčité fotografii, která jen naznačovala linie nového kombíku, přišly tradiční dvě fotografie zepředu a zezadu, které toho napověděly výrazně víc. No a to, co neřekly fotografie, řekla tisková zpráva, která k nim byla „přibalena“.
Fabia kombi tedy tím největším překvapením nebude. Zajímavější bude studie Fabia Greenline. Tento název je již notoricky známý z dob Favoritů, kde značil akční model s katalyzátorem. Tentokrát půjde také o ekologii, ovšem trochu jinak, nyní poletí dolů emise. Menší úpravy ve stylu Pola Bluemotion by měly emise CO2 stlačit někam k 110 g/km. Základem se stane vznětový motor, nejpravděpodobněji 1,4 TDI.
Pozorní čtenáři si však jistě všimli, že jsem se o tomto modelu zmínil již dříve. Ani tohle tedy není úplně největší překvapení. Tou pravou „bombou“, která je zatím jen ve spekulacích, je koncept terénní verze Scout. Je to logické, že po Octavii a Roomsteru půjde i Fabia stejným směrem, pravděpodobně však půjde jen o oplastování ve stylu Roomsteru, nikoliv plnohodnotnou all-roadovou verzi, jakou nabízí Octavia. Ačkoliv, kdo ví, má jít jen o koncept a tam si můžou inženýři hrát jak se jim zlíbí. Jak to dopadne v sérii, uvidíme. Autosalon ve Frankfurtu začíná již zanedlouho, nezbývá něž se těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.